Bukefalos 28 år!

Konstiga drömmar

I natt har jag bara drömt massa mardrömmar om katten. De håller på med takrenoverig i verkliga livet som pågått i fem månader nu och i går var jag så vansinnigt ledsen över att jag inte kan ha katten hemma osv att jag grät.

I drömmen i alla fall var det så att jag hade lämnat henne på olika ställen som inte var bra. På ett ställe hon var var det bara en liten glaskub hon satt i med ett par små hål för luft och jag fick panik och försökte förklara för folk att hon har astma och inte kan vara i en glaskub med små hål.
Sen var hon i en källare fylld med massa gamla kemikalier och det var kolsvart och jättefuktigt, fick panik där med.
Hon var i en konstig gunga i ett träd, alltså hon hängde från trädet i någon form av helkroppssele med tassarna så de precis på håret nuddade marken.
Hon var i ett hem med massor av hundar.
Hon var i ett hoarder hem med massa skräp och kanyler överallt.
Hon var i en butik i ett köpcenter, där butiken var helt öppen och hon satt i en hylla längst in. Fick panik över att hon ju kan gå rakt ut ur butiken och vimsa runt i köpcentret och kanske komma ut genom dörrarna.
Hon var med någon jätteförvirrad människa som hela tiden lämnade fönster öppna så hon kunde ramla ut.

Vaknade efter varenda dröm och hade svårt att somna. Så var en mindre kul natt. :banghead:
 
Drömde att jag körde långtradare och mötande bil blev stannad av polisen i en koll och var inte glad. Jag satt å njöt lite tills det hoppade upp en polis framför mig som gubben i lådan å viftade in mig, sen gjorde polisen den där armrörelsen som man gör får att få lastbilar att tuta. Så jag tutade till försiktigt.

Nä då skakade han på huvudet att så fick jag inte göra. Satt å tänkte på att jag skulle säga att jag trodde bär han gjorde den rörelsen att han ville kolla så min tuta fungerade.

Minns inte så mycket av vad som hände sen det flöt ihop i en annan dröm.
 
Jag drömde innehållsrikt och färgstarkt inatt men kan inte komma ihåg så mycket.

I alla fall så var det begravning. Min familjs tollare (död sedan 2015) låg i en kista. Det var en annan begravning samtidigt. Kanske två till och med. Det var ett (eller två) barn som skulle begravas.

Det knepiga var att vår hund fortfarande rörde sig i kistan, men det var tydligen normalt med någon slags dödsryckningar. Det var bara det att hunden rörde sig mer och mer och till slut tog jag med henne på promenad. Hon kunde lyda alla kommandon jag gav henne och jag blev mer och mer skeptisk till att hon verkligen var död.

Vi kom nog fram till att hon trots allt levde. Jag började fundera om barnet i kistan verkligen var död men hon rörde sig i alla fall inte. Jag undrade om det kanske var jättemånga som blivit begravda när de egentligen fortfarande levde.

Jag drömmer då och då att döda människor eller djur bara uppfattats som döda av misstag 🤔
 
Härom natten drömde jag att jag skulle fånga en duva för att äta den (har inte ätit kött på 25+ år). Tar upp något snöre och börjar svinga det ungefär som Crocodile Dundee i 2:a filmen och duvan blir som förväntat lurad och flyger rätt in i snöret och faller ner till marken. Men det är ingen duva ser jag när den ligger på marken, det är en fiskmås. Jag blir väldigt besviken men tänker att den får bli hundmat så det är ju okej ändå. Tyvärr har den inte dött helt men är ganska trasig, så jag får vrida om nacken på den och tänker att jag har ingen erfarenhet av att vrida om nackar på djur. Men om jag vrider till det krasar blir det nog bra. Tar sedan med mig fiskmåsen och går vidare. När jag möter mina vänner håller jag stolt upp den blodiga måsen och känner mig rätt nöjd med min insats. Inte alla som kan fånga fåglar så lätt!

(Undrar om jag är väldigt sur på någon i min närhet eller något..?)

Angående sömnparalys så har jag haft det flera gånger, men oftast är det inte så mycket dröm över det hela utan jag får bara inte luft. Flera gånger känns det som om jag har tuppat av av syrebrist (jag tror verkligen att jag håller på att dö men kan inte ens ropa efter hjälp), men efter att jag läste om det så har ett visst mått av medvetande letat sig in i paralysen och jag har börjat räkna sekunder tills det släpper. Det går mycket fortare nu och jag vaknar helt innan jag somnar om.
 
Kan dela med mig av mitt barns dröm:

”Inatt drömde jag att du åt jättemånga mackor och sedan fick vi en bebis… tror du jag kommer glömma den drömmen snart?”

Vadå? Var det ingen bra dröm?

”Nej.”

Vill du inte ha någon bebis?

”Nej.”

Det var svårt att hålla sig för skratt :rofl:
 
Brukar inte minnas mina drömmar men inatt drömde jag att nån läkare skulle ta EEG på min hjärna, han satte massor av elektroder på mitt huve och sen nån vit mössa som höll allt på plats. Det kändes mysigt, kände mig väldigt omhändertagen. :laugh: Sen skulle jag flytta på mig och jag rörde mig försiktigt så att sladdarna inte skulle lossna.
Undrar vad den drömmen betydde, att det är nåt fel i mitt huve? :cautious:
Vaknade med huvudvärk. :cautious:
 
Igår natt drömde jag, passande nog för datumet, att det spökade i mitt hus. Först blev jag ganska rädd av fotsteg och konstiga ljud, men när jag gick in i rummet så var det enda som hände att spöket snurrade runt runt på en kontorsstol och ooade sådär fjantigt som i tecknad film, så jag kunde inte riktigt ta det på allvar. "Men skärp dig," sa jag, och vaknade.
 
Drömde att jag var vid ett bevakat dokumentinkast hos en myndighet. Där gällde väldigt stränga regler kring att ett inkastat dokument direkt räknades som myndihetshandling. Att på något vis försöka fiffla med inkastet ansågs därför som ett allvarligt brott.
Men jag hade misstagit inkastet för en askkopp, ni vet sånt fällbart fack som finns i bilar och på tåg, och slängt ner ett tuggummi. Så jag gick till en vakt och charmade in mig tills han gick med på att inte tjalla på mig utan ställa sig framför mig medan jag fiskade upp tuggummit, så att det inte skulle synas för övervakningskameror och andra vakter.
Bara det att när jag väl fällde upp facket kom jag på att jag även slängt ner en massa kokt pasta av samma sort som kom i vår matkasse i verkligheten. Jag visade vakten och vi började gapskratta båda två. Vaknade skrattandes.
 
Vaknade tidigt imorse med feber. Sjukanmälde mig och skrev till en kollega att jag skulle behöva ställa in ett möte, sen somnade jag om.

Drömde att jag var på jobbet och blev ifrågasatt över min närvaro eftersom jag ju var sjuk och inte borde vara där. Försäkrade då alla om att "nej nej, egentligen ligger jag hemma och sover, jag är inte här på riktigt!" vilket ju var alldeles sant. Märklig variant av medveten dröm :cautious::D
 
Drömde i natt att jag var på en restaurang, vet inte om jag jobbade där eller ej, var inga gäster där. Jag letade efter ägaren och hittade honom liggande på golvet pga att det var så varmt, han hade tuppat av. Så gick jag ut och gick till en grannrestaurang för att kolla om de hade vichyvatten från Katalonien som jag kunde få köpa en flaska av. Ville gärna smaka.
 
Drömde i natt att någon stal min bil utanför Willys, medans hunden satt i (sen att hunden i drömmen byttes mot en Sphynx-katt är en annan sak :rofl:)
Efter mycket om och men lyckades vi spåra bilen och det fanns en kamera i den så vi kunde se ut genom framrutan var tjuvarna befanns sig. De körde då ner för en båtramp med bilen så den blev helt förstörd.
Tyvärr hade de lyckats länsa mitt konto då plånboken hade legat kvar i bakluckan hos hunden.
 
Drömde i natt att någon stal min bil utanför Willys, medans hunden satt i (sen att hunden i drömmen byttes mot en Sphynx-katt är en annan sak :rofl:)
Efter mycket om och men lyckades vi spåra bilen och det fanns en kamera i den så vi kunde se ut genom framrutan var tjuvarna befanns sig. De körde då ner för en båtramp med bilen så den blev helt förstörd.
Tyvärr hade de lyckats länsa mitt konto då plånboken hade legat kvar i bakluckan hos hunden.
Men hur gick det med hunden?
 
Drömde att jag handlade i en affär, något blev fel och jag behövde hjälp av personalen men för att få det var jag tvungen att handla något mer, vilket jag gjorde. När jag stod vid nån slags kassa var NOAs chef L*nda St**f där och ÖB kom fram och lutade sig fram och pussade henne.
(De är ett par, för de som missat det).
Sen skjutsade ÖB mig till skolan, eller hans chaufför körde, vi satt i baksätet.
När jag kom till skolan var det vinter och mycket snö, flera killar hade nån slags tävling i att gå nakna ute i kylan. Nån hade endast halsduk på sig.
Jag gick in och sa till nån skolpersonal att det är många nakna pojkar där ute, de kanske blir sjuka.
Sen berättade jag att jag stått max en halvmeter ifrån när L*nda St**f och ÖB pussats men ingen trodde på mig.
 
I natt har jag återsett mitt drömdjur som väldigt ofta kommer tillbaka i mina drömmar. Nu var det dock tre månader sedan sist.
Det är en hästskata. Huvudet är en häst, resten är skata. Storleken är ungefär som en D-ponny.

Hursomhelst. Jag var ute och sprang och det verkade vara ett underligt lopp eller kanske hinderbana. Man skulle springa utan att tappa några glittriga trådar som satt fast runt midjan och samtidigt samla på små guldfärgade statyer av djur.
Det fanns dock ingen bana? Utan man skulle hitta till målet själv, men det fanns ungefär 70 olika mål som alla var lika långt från ursprungspunkten.

Jag sprang genom fält, letade igenom övergivna hus, åkte traktor, var i ett stall och hade ridlektion för pensionärer 100+, hittade en koala (levande, inte staty) som höll på att dö osv osv. Hela tiden medveten om att jag måste komma till något av målen. Jag samlade ändå på mig ett gäng djurstatyer, men upptäckte hela tiden att jag tappade mer och mer av de glittriga trådarna och det gjorde mig ledsen.

När jag var inne i något gammalt hus blev jag jagad av en grisgubbe som luktade illa omhändertagen gris och hade grisklövar som händer man allt annat var mänskligt. Av någon jättedum anledning sprang jag uppåt i huset och kom på alldeles för sent när jag var på vinden att det inte fanns något sätt att ta sig bort från grismannen. Öppnade något fönster men det var typ 40 meter upp i luften så det var antingen att dö genom att hoppa eller dö på något vansinnigt plågsamt sätt när grismannen kom ifatt. Så jag hade dödsångest deluxe och tänkte på min katt där hemma och att hon inte skulle få mat osv.
Då kom som tur var min hästskata! Jag kunde klättra upp på den och vi åkte iväg. Den där hästskatan gör mig alltid superlugn och varm och trygg. Älskar den! Önskar den fanns på riktigt.

Jag kom sist i tävlingen, btw :rofl:
 
Inatt var jag Johnny Depp, som visste att jag spelade Captain Jack Sparrow, i ett bibliotek som var på en teater där jag var stage hand och skulle plocka fram rekvisita. Dock fanns det inget jag skulle ha (kändes typ lika kaos som @hoarfrosts jobb) så jag började städa en hylla mitt under pågående föreställning och hittade en massa minneskort till nån slags iphone-kamera?
Satte mig och läste för ett av de små barnen tills pjäsen var slut, då var jag och mitt ex? ute mitt i natten på en nyplöjd åker och gömde oss för kameran, för de var onda saker som styrde den?
Klipp till vi är i en stor engelsk stad, i en lägenhet som kan rotera jättesnabbt? Typ turning torso fast på en strip pole? Skulle hjälpa min mamma välja Starbucks-kaffe (har aldrig varit där själv heller).
Vaknade och tänkte jag skulle skriva ner den, somnade igen direkt och drömde att jag var Mr Darcy från Pride and Prejudice och skulle möblera Pemberley House och hann tänka att jag är nöjd över att inte behöva bo i ett museum innan jag vaknade igen.

Hallå hjärnan, u ok? :confused:O_o
 
Drömde att jag var inne i Göteborg och skulle handla. Dock var spårvagnarna istället typ gondoler, fast på wakeboards. Det var kallt och blött om fötterna.

Nåt blev fel när jag handlade så jag var tvungen att byta min vara, men då hade kvittot kommit bort. Jag stod och letade efter det, då kom min farmor och farfar förbi. De hjälpte mig leta, men då kastade ett gäng ungdomar skräp i kanalen/vallgraven. Jag undrade vad de höll på med, men det var en distraktion, för då passade någon annan på att kidnappa min mormor.

Jag, farmor och farfar lyckades följa de som kidnappat henne och tillslut kom vi ifatt. Då gick min påse med sakerna jag köpt sönder, men det var ok, för jag lyckades rycka ut mormor ur bilen och kidnapparna körde iväg.

Sen tog vi wakeboard-spårvagn till tåget och åkte hem.
 
Inatt drömde jag att jag knuffade en gammal kollega nerför en trappa, så att han föll på en annan gammal kollegas fiol och den gick sönder (fiolen, inte kollegan). Den skulle kosta 11 000 att reparera! sa kollega nr 2, för detta var en dyr och fin fiol. Mitt drömjag har uppenbarligen inte världens mest realistiska uppfattning om vad värdefulla instrument kan kosta.
Sen minns jag också att jag frågade någon ”Visst har jag jättemånga slingor i mitt hår?” och personen svarade ”Aaah, jättemånga” sådär andlöst och beundrande som barn kan göra. Så det var visst något jag behöver få bekräftelse för 😂
 
Jag drömde inatt att någon jagade mig och slog Habermas bok i huvudet på mig upprepade gånger för att texten skulle gå in (för de som inte läst det i annan tråd så skriver jag uppsats och har verkligen problem med att förstå Habermas teori). Jag tror inte det hjälpte för jag känner mig inte ett dugg klokare än igår på den.:confused::confused:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp