Konstiga drömmar

Drömde inatt att min klasskompis E från grundskolan var besviken för att hon inte fick jobba med det hon ville. Först var vi i någon lagård men plötsligt var vi i en julpyntad skog och klättrade i träd för det fanns björnar där. Visade sig att E fick välja yrke och hon var björnforskare. Vi klättrade i träden och matade björnar med julmat.
Sen minns jag inte mer.

Kuriosa: Es pappa heter Björn :laugh:
 
Drömde inatt att min klasskompis E från grundskolan var besviken för att hon inte fick jobba med det hon ville. Först var vi i någon lagård men plötsligt var vi i en julpyntad skog och klättrade i träd för det fanns björnar där. Visade sig att E fick välja yrke och hon var björnforskare. Vi klättrade i träden och matade björnar med julmat.
Sen minns jag inte mer.

Kuriosa: Es pappa heter Björn :laugh:
Vilken härlig liten värld din hjärna skapade där! Älskar att björnforskare blev synonymt med att klättra i träd 😄
 
Länge sedan något riktigt utflippat nu men lite hästrelaterat i alla fall: Jag var i en lada som var omgjord till ridhus. Det var några ponnyer som travade runt där med lite utlagda bommar och några hinder. Jag tyckte den såg ut precis som min lada om man hade tömt den på grejor och satt upp ett par speglar. Och dessutom var jag så nöjd när jag tänkte att fasen ladan är ju inte så liten, här kan jag ju faktiskt ha åtminstone en ridvolt ju? När det är så rymligt för alla dessa ponnyer. Så jag schasade ut alla och sa att jag har väl inte gett er lov att vara här, detta är mitt ställe. De protesterade en del men till sist hade jag tjatat så mycket så de gick därifrån.

När jag kom ut ur ladan kom jag på att äsch, det var ju inte hos mig utan på en gård lite längre bort. Pinsamt! En lite mer utflippad observation var att underlaget i lad-ridhuset bestod av kaffebönor. Några halvmalda, andra hela. :confused: Kanske är ett jättebra underlag och det borde dofta väldigt gott, men fatta kostnaden. :laugh:
 
Länge sedan något riktigt utflippat nu men lite hästrelaterat i alla fall: Jag var i en lada som var omgjord till ridhus. Det var några ponnyer som travade runt där med lite utlagda bommar och några hinder. Jag tyckte den såg ut precis som min lada om man hade tömt den på grejor och satt upp ett par speglar. Och dessutom var jag så nöjd när jag tänkte att fasen ladan är ju inte så liten, här kan jag ju faktiskt ha åtminstone en ridvolt ju? När det är så rymligt för alla dessa ponnyer. Så jag schasade ut alla och sa att jag har väl inte gett er lov att vara här, detta är mitt ställe. De protesterade en del men till sist hade jag tjatat så mycket så de gick därifrån.

När jag kom ut ur ladan kom jag på att äsch, det var ju inte hos mig utan på en gård lite längre bort. Pinsamt! En lite mer utflippad observation var att underlaget i lad-ridhuset bestod av kaffebönor. Några halvmalda, andra hela. :confused: Kanske är ett jättebra underlag och det borde dofta väldigt gott, men fatta kostnaden. :laugh:
Alltså det där sista, man kanske skulle kunna göra underlag av kaffesump? Eller vad det nu heter det som blir över. Dricker inte kaffe själv. Tror det recyclas till något redan! Så ingen dum dröm-idé!
 
Kanske olika för hopp och dressyr om det är bäst med kaffe eller kakao? Men detta var definitivt kaffe, jag såg några hela bönor med den där skåran i mitten och tyckte att det var ju lite annorlunda. Men som nästan alltid när man drömmer så var det samtidigt både intressant och helt rimligt just då.

Zoegas är ju ändå ganska nära mig, kanske läge att fråga om de kan fixa hit några ton till ett bra pris. :idea:
 
Drömde att spökena efter de som bodde på gården för 100 år sedan, varav mannen var kavallerist och födde upp hästar till försvaret, hemsökte mig. De tvingade mig att göra sitsövningar på ett lass plankor hängda i två rep högst upp i en tall, och jag var mycket vinglig och det började blåsa:arghh: Snälla spökena jag lovar att jag ska göra mina sitsövningar ordentligt och göra er stolta:sorry:
 
Drömde att spökena efter de som bodde på gården för 100 år sedan, varav mannen var kavallerist och födde upp hästar till försvaret, hemsökte mig. De tvingade mig att göra sitsövningar på ett lass plankor hängda i två rep högst upp i en tall, och jag var mycket vinglig och det började blåsa:arghh: Snälla spökena jag lovar att jag ska göra mina sitsövningar ordentligt och göra er stolta:sorry:

Ahahahhaha jobbigt spöke det där 🤣
Inte ens i graven kan han låta bli 🤣🤣🤣
 
Drömde en helknäpp dröm inatt vilket nog är en blandning av feber och nervositet inför uppsatsseminarium i mitten av januari. Själva rummet där vi skulle ha seminarium var en stor swimmingpool och längst fram hade de byggt som en bro med en stol på. Vi skulle simma fram till den med uppsatsen i pappersformat i munnen. Klarade sig uppsatsen utan att bli blöt och man fick upp den på stolen utan att den blev förstörd var den godkänd knäppt värre alltså :rofl::rofl:
 
Jag drömde att jag var på ridläger.

Vi skulle hämta hästar i hagen. Bara det att "hästen" jag blev tilldelad var en liten pojke ungefär hälften så stor som jag själv 🙈. Även i drömmen tyckte jag detta var något märkligt men mest på grund av att jag ju var alldeles för stor. Pojken hade i alla fall en grimma väl åtspänd runt huvudet/ansiktet. Jag visste inte om jag skulle leda honom direkt i grimman eller sätta fast ett grimskaft.

Sa i alla fall till instruktören typ "jag är ju alldeles för stor!" Och skulle väl få ta en (riktig!) häst istället som hette Soy.

Märkligt ridläger 🙈
 
Jag drömde härom natten att jag gick ini en affär som hade en förbudsskylt som indikerade att synskadade inte var välkomna. Jag frågade varför. Mannen som ägde butiken svarade ”Se, du och jag kan göra så här” och illustrerade vad han menade genom att lyfta upp benet rakt ut från kroppen tills foten var i höjd med höften. Sedan tog han tre potatisar och lade dem innanför plösen på skon, lyfte på foten lite grann och sa ”En synskadad …” samtidigt som han slog ut med händerna i en gest som indikerade ”I rest my case” 🤷‍♂️.

Hur märkligt som helst!
 
Jag drömde härom natten att jag gick ini en affär som hade en förbudsskylt som indikerade att synskadade inte var välkomna. Jag frågade varför. Mannen som ägde butiken svarade ”Se, du och jag kan göra så här” och illustrerade vad han menade genom att lyfta upp benet rakt ut från kroppen tills foten var i höjd med höften. Sedan tog han tre potatisar och lade dem innanför plösen på skon, lyfte på foten lite grann och sa ”En synskadad …” samtidigt som han slog ut med händerna i en gest som indikerade ”I rest my case” 🤷‍♂️.

Hur märkligt som helst!

Så många följdfrågor...! Men primärt denna: var förbudsskylten i blindskrift, eller skulle den rikta sig åt allmänt synsvaga/närsynta individer som ändå förväntades kunna se/läsa tillräckligt för att efterfölja förbudet?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
498
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp