Konstiga drömmar

Så många följdfrågor...! Men primärt denna: var förbudsskylten i blindskrift, eller skulle den rikta sig åt allmänt synsvaga/närsynta individer som ändå förväntades kunna se/läsa tillräckligt för att efterfölja förbudet?

Det var faktiskt inte blindskrift, men jag har en vag uppfattning om att det stod en vakt utanför dörren.

Det enda förnuftiga med drömmen var nog att jag inte tyckte vare sig förbudet eller förklaringen framställdes som särskilt rimlig. O_o
 
I natt red jag islandshäst i Stockholms innerstad. Det var inget problem alls, vi lunkade runt i lugn takt bland folk och trafik och turister som knappt lyfte ett ögonbryn. Min kompis hade arrangerat det hela, och förklarade att hon egentligen flyttat verksamheten till Gnesta, eftersom det var enklare så, men hon gjorde ett undantag för oss, då jag var där med någon grupp, oklart vem. Kompisen jobbar i verkligheten med hästar, men har nog hittills inte ordnat turridning, varken i Stockholm eller Gnesta :rofl:

Min häst var en ganska gammal valack, en flugskimmel som var lurvig men lite sliten i pälsen, och jag störde mig på att inte ha fotograferat det hela annat än då jag satt av vid ett torg för att fixa med något. Det hela var hur trevligt som helst. :)

Då ridturen tog slut fick jag veta att mina föräldrar hade meddelat mitt jobb att jag slutar, pga att jag var för sliten, och nu skulle jobba med att snickra i deras vedbod. Jag var inte nöjd med det alls, och menade att jag ju kunde få andra uppgifter på jobbet om det blev för tungt. Dessutom hade de ju inga ordentliga verktyg som hade kunnat användas för snickerier. :confused:
 
I natt red jag islandshäst i Stockholms innerstad. Det var inget problem alls, vi lunkade runt i lugn takt bland folk och trafik och turister som knappt lyfte ett ögonbryn. Min kompis hade arrangerat det hela, och förklarade att hon egentligen flyttat verksamheten till Gnesta, eftersom det var enklare så, men hon gjorde ett undantag för oss, då jag var där med någon grupp, oklart vem. Kompisen jobbar i verkligheten med hästar, men har nog hittills inte ordnat turridning, varken i Stockholm eller Gnesta :rofl:

Min häst var en ganska gammal valack, en flugskimmel som var lurvig men lite sliten i pälsen, och jag störde mig på att inte ha fotograferat det hela annat än då jag satt av vid ett torg för att fixa med något. Det hela var hur trevligt som helst. :)

Då ridturen tog slut fick jag veta att mina föräldrar hade meddelat mitt jobb att jag slutar, pga att jag var för sliten, och nu skulle jobba med att snickra i deras vedbod. Jag var inte nöjd med det alls, och menade att jag ju kunde få andra uppgifter på jobbet om det blev för tungt. Dessutom hade de ju inga ordentliga verktyg som hade kunnat användas för snickerier. :confused:


Tänkte först inte på att jag var inne i tråden med konstiga drömmar så jag tänkte åh låter coolt med islandshästridning mitt i Stockholm men tyckte det var lite konstigt att det var mitt i natten ❓❓ sen fattade jag vilken tråd jag läste :D Haft väldigt dålig sömn två nätter i rad så hjärnan är inte riktigt med. :sleep::sleep:
 
Hade en så obehaglig cringy dröm i natt som jag vaknade av och mådde dåligt av händelserna. Tänkte att det här måste jag skriva på Buke. Kom inte ihåg någonting när jag vaknade i morse mer än att det var obehagligt. Mäh.
 
Mitt undermedvetna försöker ev. tala om för mig att jag är lite väl lojal i mitt arbete...? Nattens mest minnesvärda dröm gick ut på att det var en utredning där det var helt avgörande att få fram mer information om en skottskada och någon form av elchockvapen. Tråkigt nog var det enda sättet att få denna information att vi själva skulle ställa upp som testobjekt (jo för det finns ju så obefintligt med information om skottskador/skjutna människor.... :confused::cautious:)

Upplägget var då att min närmaste chef skulle ta smällen med elchockvapen, medan jag skulle låta mig skjutas i knäet (notera fördelningen). Den första reaktionen när detta lanserades var att någon enstaka i rummet hade invändningar, själv tyckte jag att det låter ju lite obehagligt men det är ju någon kompetent och utbildad skytt så det får väl gå.

Sedan kom det närmare att denna briljanta utredningsåtgärd ska verkställas och först dagen innan eller om det var samma dag så kom jag på dels att detta faktiskt känns ganska olustigt, men framför allt genidraget att man kan ju faktiskt inte samtycka till grov/synnerligen grov misshandel, och då kommer det att bli jättestora problem för den polis som ska skjuta och ev att den blir av med sitt jobb. Blev så nöjd med att jag nu skulle kunna ta mig ur detta på ett bra sätt!

Men då kom den mest överraskande vändningen, att min före detta närmaste chef (med ännu större juridisk auktoritet) kom och viftade med ett rättsfall eller en utredning som på något mkt oväntat sätt slog hål på min plan och sa att han hade tagit reda på att det gick visst att samtycka med befriande verkan straffrättsligt så det är inget hinder mot att gå vidare som tänkt. Detta är även en oerhört vänlig och korrekt person som i verkligheten skulle motsätta sig att man gick med på att få ens en lätt örfil i utredningssyfte, så extra komiskt/absurt att judaskyssen kom just från honom.

Sedan vaknade jag lyckligtvis. Nu är jag på väg till jobbet. Håll tummarna för att jag kommer hem med armar och ben i behåll senare idag. O_o
 
Jag är i någons trädgård. Dom har problem. Dom lyfter på en bit fake gräsmatta vid en damm och där är massor av kräldjur. Boaormar, stora och små ödlor, huggormar allt som slingrar sig. Och sköldpaddor. Jag går hem och berättar för maken som hade ormar för länge sedan. Han säger att det låter inte bra.

Jag inser att min hjärna bearbetar att jag sett White Lotus på tv och pytonfångare i Everglades på insta och även inlägg om fake gräs. Hejja hjärnan.
 
Drömt om björnar igen inatt.
Jag och E (samma person som i min förra björndröm). Skulle nånstans på utflykt i skogen till en äng.
Det var ett jättehögt viltstängsel i skogen och vi blev tillsagda att om det kom nån björn skulle vi ta ögonkontakt med den och klättra upp på staketet.
Det kom en björn och jag försökte se den rakt i ögonen samtidigt som jag klättrade. Staketet var inte så stabilt så det vek sig lite. Jag kämpade och klättrade och kunde inte se björnen.
Sen minns jag inte mer.
 
Hade en hemsk dröm i natt. Väldigt makaber. Lägger den i spoiler.
Drömde att min dåvarande skötarhäst skulle avlivas och nån bultade honom, han ramlade omkull och de skar upp halsen men han dog inte utan reste sig och gick omkring. Den som skulle avliva honom gjorde ett försök till och stora köttstycken försvann från kroppen. Hästen gick omkring men benen var inte hela. Till slut låg den ner och nån gjorde ett försök till. Sen fick jag mitt grimskaft som suttit på hästen, det var lite blod på grimskaftet.
Minns inte mer.
 
Hade en hemsk dröm i natt. Väldigt makaber. Lägger den i spoiler.
Drömde att min dåvarande skötarhäst skulle avlivas och nån bultade honom, han ramlade omkull och de skar upp halsen men han dog inte utan reste sig och gick omkring. Den som skulle avliva honom gjorde ett försök till och stora köttstycken försvann från kroppen. Hästen gick omkring men benen var inte hela. Till slut låg den ner och nån gjorde ett försök till. Sen fick jag mitt grimskaft som suttit på hästen, det var lite blod på grimskaftet.
Minns inte mer.
Uppskattar spoilern. Vilken hemsk dröm ❤️
 
I natt skulle jag bli dirigent, för dom tjänar så bra.


Jag är varken speciellt musikalisk eller vill byta yrke och jag vet definitivt inte vad en dirigent tjänar :p.
Vet inte om det beror på min jobbångest (nuvarande jobb vill ha mig, ett annat ställe vill ha mig och jag vill helst ha bägge kakor) eller varför det blev just den drömmen.
 
Jag drömde att någon kompis häst skulle starta på travet. Nu var det en ridhäst, men det var visst inget problem. Jag tänkte att det skulle ju vara intressant att satsa lite pengar på, och frågade kompisen hur man gör. Inget problem sa hon, hon skulle visa hur det fungerar.

I förbifarten frågade jag om hästen var snabb, om det skulle löna sig att satsa, och jag fick något svävande svar om att han kanske inte var sämst. Vi kom fram till en disk, där en äldre dam stod och tog emot insatserna. Hon frågade hur mycket pengar jag tänkte lägga på det här, och jag hade tänkt lägga 1000 kr, men drog fram en 50 kronors sedel, som var ljusröd och med en bild av Elisabeth englandsdrottning. Jag var lite förvånad men tyckte mig minnas att det ju nyligen hade varit någon förändring med sedlarna.

Tanten visade mig en låda där jag kunde lägga sedeln, och hyschade på mig om att jag inte fick tala så högt, det var ju olagligt att satsa pengar på hästar. Bakom mig ringlade sig en lång kö av folk som hade samma ärende som jag, och jag blev ombedd att snabba på. Man fick heller inte registrera vad jag satsat på, allt måste hålllas jättehemligt. Sedan gick jag därifrån glad och nöjd med att jag nu skulle komma att vinna en massa pengar. :up:
 
Det måste vara nåt med brittiska kungahuset, för jag kollade på unghästsauktion med Charles och Camilla inatt! Pressen var jättearga över att "nobody"-jag stod så nära dem på bilderna, men vi var ju bästa kompisar som bara snackade häst och var helt ointresserade över att de skulle få bra bilder
Innan dess såg jag som på realityTV hur en familj fraktade runt typ 40 hästar i en MEGA-lastbil på två våningar. Den var säkert 150 meter lång, och jättehög, men ingen annan reagerade? Har en tydlig minnesbild av hur den såg ut utifrån, på en väg i öknen brevid ett berg.
 
I natt har jag varit på zoo!
Zoot var dock en jäkla massa lägenheter (uppskattar det till ca 2000+) som liksom satt ihop, alla på samma plan, och man kunde gå igenom dem fritt. I lägenheterna fanns djur, men bara ungar.

Lägenheterna var klimatstyrda så vissa var väldigt varma, vissa fuktiga, vissa kalla osv. Djurungarna kunde också röra sig fritt genom lägenheterna, så man kunde se typ en björnunge och en giraffunge i samma lägenhet men ungarna verkade gå till de lägenheter med sånt klimat de gillade bäst typ.
Såg säkert över 200 olika arter av djurungar som vimsade runt i lägenheterna när jag vandrade genom dem. Man fick klappa de "snälla" djuren, vad det nu betydde. Jag klappade dock nästan alla :angel:

Det fanns dock inte bara vanliga djur utan även fantasidjur. Min favorit blev ett djur som såg ut som tre kokta spaghettis som var ihopknutna i ena änden. När den blev rädd blev spaghettiändarna stela (som okokt spaghetti) och pekade åt samma håll. Samtidigt sa det poff, och den fick en beläggning över hela sig som såg ut som en bajskorv typ.
Den bestämde jag mig för att forska på.O_o

...min hjärna har lite för vild fantasi i bland...😅
 
I natt har jag varit på zoo!
Zoot var dock en jäkla massa lägenheter (uppskattar det till ca 2000+) som liksom satt ihop, alla på samma plan, och man kunde gå igenom dem fritt. I lägenheterna fanns djur, men bara ungar.

Lägenheterna var klimatstyrda så vissa var väldigt varma, vissa fuktiga, vissa kalla osv. Djurungarna kunde också röra sig fritt genom lägenheterna, så man kunde se typ en björnunge och en giraffunge i samma lägenhet men ungarna verkade gå till de lägenheter med sånt klimat de gillade bäst typ.
Såg säkert över 200 olika arter av djurungar som vimsade runt i lägenheterna när jag vandrade genom dem. Man fick klappa de "snälla" djuren, vad det nu betydde. Jag klappade dock nästan alla :angel:

Det fanns dock inte bara vanliga djur utan även fantasidjur. Min favorit blev ett djur som såg ut som tre kokta spaghettis som var ihopknutna i ena änden. När den blev rädd blev spaghettiändarna stela (som okokt spaghetti) och pekade åt samma håll. Samtidigt sa det poff, och den fick en beläggning över hela sig som såg ut som en bajskorv typ.
Den bestämde jag mig för att forska på.O_o

...min hjärna har lite för vild fantasi i bland...😅
Supercool dröm. Den vill jag också drömma.
 
I natt har jag varit på zoo!
Zoot var dock en jäkla massa lägenheter (uppskattar det till ca 2000+) som liksom satt ihop, alla på samma plan, och man kunde gå igenom dem fritt. I lägenheterna fanns djur, men bara ungar.

Lägenheterna var klimatstyrda så vissa var väldigt varma, vissa fuktiga, vissa kalla osv. Djurungarna kunde också röra sig fritt genom lägenheterna, så man kunde se typ en björnunge och en giraffunge i samma lägenhet men ungarna verkade gå till de lägenheter med sånt klimat de gillade bäst typ.
Såg säkert över 200 olika arter av djurungar som vimsade runt i lägenheterna när jag vandrade genom dem. Man fick klappa de "snälla" djuren, vad det nu betydde. Jag klappade dock nästan alla :angel:

Det fanns dock inte bara vanliga djur utan även fantasidjur. Min favorit blev ett djur som såg ut som tre kokta spaghettis som var ihopknutna i ena änden. När den blev rädd blev spaghettiändarna stela (som okokt spaghetti) och pekade åt samma håll. Samtidigt sa det poff, och den fick en beläggning över hela sig som såg ut som en bajskorv typ.
Den bestämde jag mig för att forska på.O_o

...min hjärna har lite för vild fantasi i bland...😅
Är du spelutvecklare hos pokémon? ;) :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
498
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp