Bukefalos 28 år!

Konstiga drömmar

Drömmen i natt var inte direkt mysig heller. :cautious:

Jag var hemma hos pappa och det var precis som förr i tiden när jag var hos pappa varannan helg. Massa mys och film på kvällen med godis. Gick och la mig i min bäddsoffa i mitt rum och läste en pollux bok. Det plingar på dörren och jag går upp och öppnar. Det är farmor. Men farmor är ca 4 meter lång och jättesmal. Hon liksom krälar in genom dörren och in i hallen och hon är lite som vanligt förutom att hon är så lång. Jag pratar med henne och undrar varför pappa inte vaknat som är så lättväckt. Börjar tycka det är obehagligt med hennes långa armar och sättet hon måste sitta och huka inne i hallen för att få plats.

Efter ett tag blir det så obehagligt att jag ursäktar mig med att jag är trött och måste sova. Lägger mig i sängen igen. Från sängen kan jag se farmor sitta i hallen och jag har så himla dåligt samvete. Efter ett tag försöker jag sova men det går inte för jag är så medveten om att farmor sitter i hallen.
Blir tillslut vansinnigt törstig men jag kan inte förmå mig att gå och fixa vatten (mellan mitt rum och köket ligger hallen) Ligger och lyssnar på farmor som ändrar ställning och så ute i hallen och kikar i bland bort mort henne. Till slut måste jag ändå gå och hämta vatten.

Smyger förbi farmor, väldigt krångligt att försöka smyga bakom henne när hon nästan fyller upp hela hallen. Hör att hon gråter. Får fullständig panik. Jag vill hjälpa farmor för hon är så obekväm när hon är så lång och ihopvikt i hallen. Men jag tycker samtidigt hon är så himla obehaglig. Ännu mer obehaglig nu när hon gråter och det dåliga samvetet jag känner är så himla påtagligt. Kommer till köket och dricker och vet inte var jag ska ta vägen.
Det går inte att hjälpa farmor, jag vågar inte trösta farmor, jag vågar inte gå förbi farmor igen. Står mest där i köket och tittar på farmor som är för lång och gråter i hallen och hoppas att pappa ska vakna någon gång.

Tack för den, hjärnan :cautious:
 
I natt har jag drömt lite gränsöverskridande.

Jag drömde ihop ett sällskapsspel.

Spelets tema var flygplan, och det gick ut på att landa sitt flygplan på flygplatsen det skulle till.

Spelplanen var typ en karta med höjdkurvor och ett antal flygplatser. Nut till problemet; det blir 'fel' på flygplanen strax efter start, så de får svårt att behålla höjd/fart/styrning.

Man turades om att slå två t6 ('vanlig 6 sidiga tärningar) samt något som såg ut som en droppe. Droppen indikerade vilket håll man skulle flytta sin gubbe åt, och tärningarnas sammanlagda summa bestämde om flygplanet åkte upp, ner eller behöll sin altitud. (summa 5 och under = ner, 6-8 still, 9 och upp högre)

I övrigt flyttade man sin spelpjäs/sitt flygplan samma antal steg varje gång.

Till detta så fanns det också kort som man fick dra och använda om man ville. Korten kunde vara saker som "Styrmanen lyckas få igång en motor, ni behåller altituden 3 omgångar" "Ni blir skickade till en annan flygplats" "hydraliken krånglar, du kan inte byta håll i 2 omgångar" osv.

Så då skulle man ta sig till sin utvalda flygplats utan att tex krocka med berg eller andra flyg osv.

Iom att det var en dröm så satt man ju också simultant i planen som hejdlöst rycktes upp och ner efter tärningsslagen.
 
I natt har jag drömt lite gränsöverskridande.

Jag drömde ihop ett sällskapsspel.

Spelets tema var flygplan, och det gick ut på att landa sitt flygplan på flygplatsen det skulle till.

Spelplanen var typ en karta med höjdkurvor och ett antal flygplatser. Nut till problemet; det blir 'fel' på flygplanen strax efter start, så de får svårt att behålla höjd/fart/styrning.

Man turades om att slå två t6 ('vanlig 6 sidiga tärningar) samt något som såg ut som en droppe. Droppen indikerade vilket håll man skulle flytta sin gubbe åt, och tärningarnas sammanlagda summa bestämde om flygplanet åkte upp, ner eller behöll sin altitud. (summa 5 och under = ner, 6-8 still, 9 och upp högre)

I övrigt flyttade man sin spelpjäs/sitt flygplan samma antal steg varje gång.

Till detta så fanns det också kort som man fick dra och använda om man ville. Korten kunde vara saker som "Styrmanen lyckas få igång en motor, ni behåller altituden 3 omgångar" "Ni blir skickade till en annan flygplats" "hydraliken krånglar, du kan inte byta håll i 2 omgångar" osv.

Så då skulle man ta sig till sin utvalda flygplats utan att tex krocka med berg eller andra flyg osv.

Iom att det var en dröm så satt man ju också simultant i planen som hejdlöst rycktes upp och ner efter tärningsslagen.
Känner spontant att jag helst inte spelar detta :angel:
 
Då jag vaknade i morse kände jag mig ledsen och som om något varit fel. Förstod inte vad. Men då jag kommit på fötter och gick fram och fick syn på mina djur blev jag för ett ögonblick förvånad och glad, de lever!

Givetvis lever de, de är unga och friska. Problemet var att jag sedan mindes att jag i en dröm i natt själv med bara händer tagit livet av dem :eek: för att rädda dem från något hemskt och plågsamt, oklart vad. :cry:

Undanber mig sådana drömmar i framtiden.
 
Jag sprang maraton inatt och när jag gått i mål så fick jag höra att jag skulle springa ett varv till. De sa att jag skulle känna mig utvald som var den enda av deltagarna som FICK springa två varv (själv tycker jag det låter mer som ett straff...). Om jag inte gjorde det så skulle jag inte få min medalj. :laugh:Sen minns jag inte mer av drömmen. Skulle aldrig i verkliga livet springa ett maraton från första början och även om jag skulle gjort det så hade jag aldrig i livet sprungit två varv. Avskyr att springa.
 
Jaha, nej det är nog klokt att censurera lite ibland.
Jag tröstar mig med att ingen av de jag pratade men förstod reaktionen. Jag är fortfarande helt paff men efter en lång pratstund så kom det fram att det fanns underliggande känslor. Och jag får bara lära mig att folk är olika.
 
Jag skulle hålla ett föredrag om vindkraft (verkligen inte mitt område!!). Jag var så himla dåligt förberedd, visste inte ens vad jag hade på mina slides. Det visade sig att det var en massa bilder på bokhyllor, så jag försökte prata lite om ämnet utifrån det.
 
Jag skulle hålla ett föredrag om vindkraft (verkligen inte mitt område!!). Jag var så himla dåligt förberedd, visste inte ens vad jag hade på mina slides. Det visade sig att det var en massa bilder på bokhyllor, så jag försökte prata lite om ämnet utifrån det.

Kommer du ihåg vilken koppling du fick till mellan bokhyllor och vindkraft? Den lär ha varit episk :D
 
Jag hade en konstig dröm precis innan klockan ringde.

Jag var på jobbet och skulle åka med en kollega för jag skulle inte köra stycket längre.
Det var något konstigt med färdskrivaren, den var i nått läge för att kunna köra längre på. Först skulle bilen till Trollhättan och lasta med sen när chauffören jag skulle åka med visade det sig vara mot Skåne istället.

Nåväl, vi kom iväg och först anhalten var att lossa på en skola. Han som kör har med sig släpet och ska göra en vänstersväng in på en väldigt trång passage in mot en skolgård.

”Har du varit här innan med släp?” Frågar jag varpå chauffören svarar ”ja, men det kan va lite trångt”

Jag hoppar ur bilen och går och tittar direkt efter den smala passagen skulle man ta höger och där låg en massa gamla lastbilsdäck och fälgar uppradade på gräsmattan, ungefär som någon mur.
Där man skulle köra var det gropigt som tusan och vattenfyllt.

Jag klättrar upp på en kulle och står å tittar. Jodå lastbilen och släpet klarar svängen, jag börjar bli misstänksam att de där lastbilsdäcken med fälgarna som va rätt mosade troligen är från en tidigare lastbil som varit där men misslyckats.

Han kör i en av hålorna och i princip så försvinner hela hytten under vatten och sen dyker upp och kör mot backen men skulle hållt mer till vänster för den körde på en sten så det tog tvärstopp.
Backar tar ny sats, samma sak, jag pekar att han ska hålla mer till vänster.
Minns inte hur det slutade. Helt plötsligt står vi alla på kullen som är gjord av små fyrkantiga frigolitblock.
Det knarrar på samma sätt som nysnö knarrar när man går på det.
Någon tror det är snö tills jag kommenterar att det är frigolit som dessutom när jag gick på den packade sig som snö…

Sen vet jag inte vad som skulle hända härnäst för här ringde klockan. Kände mest WTF? när jag vaknade. 😅
 
Så trött och utmattad av drömmar. Inte direkt mardrömmar men ändå jobbigt. Drömmer om allt mellan himmel och jord. Vill inte!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Klädsel vid bröllopskörning
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp