Konstiga "skämt" om hästar från omgivningen ?

När jag var ung fick jag ofta höra kommentarer som, "Lek inte med maten", "Hästar är hamburgerkött", "Skjut hästen", osv.

Den typen av kommentarer har avtagit med åldern, numera är det mest av typen, "Så du gillar att rida? ;)", gärna följt av kommentaren, "Här har du en riktig hingst!". Av någon anledning gillar många män att prata om hästens snopp också. "Har du hållit i den någon gång?", "Vad tyckte du? Blev du tänd?", "Hur stor var den?" :meh:
 
Alltså sådana skämt hörde jag när jag gick i grundskolan när jag var liten aldrig från en vuxen människa.

Eller jo om man diskuterat dåliga hästvitsar som redan nämnts typ Häst är bäst på scan väst, Bits ifram sparkas ibak och obekväma på mitten sådana där saker, men aldrig att någon försökt säga något sådant för att vara rolig.

Jag har dock "hotat" mina hästar att min mammas man slipar knivarna på Scan om de inte sköter sig :D
 
Usch känner igen det. När min fina häst tragiskt hade gått bort hastigt i en olycka och jag var helt förkrossad(han var verkligen min bästa vän, får aldrig en sån häst igen) så säger en släkting ”men va! Begravde ni den? Det är ju prima hamburgare!” och så ett asgarv :cry::cry: Så jävla olägligt för det hade hänt bara några dagar innan..

Jag har en bekant som va o handla med sin sambo några dagar efter att hen avlivat sin häst varpå sambon säger (när de går förbi hästköttet) ”titta där ligger Brunte”...
 
Samma för mig!

KL
Jag blev utsatt för facerape en gång, var på lektion med min ena häst och när jag kommer ut från lektion har ja massa samtal/sms på telefon med typ ”vad har hänt?”. Fattade ingenting, tills jag kom hem. Då hade exsambons kompis skrivit nåt i stil med ”Bella är slaktad” på min fejjan, som på den tiden alltid var inloggad på datorn... Det var inte kul!
Helt rubbat....
 
Usch känner igen det. När min fina häst tragiskt hade gått bort hastigt i en olycka och jag var helt förkrossad(han var verkligen min bästa vän, får aldrig en sån häst igen) så säger en släkting ”men va! Begravde ni den? Det är ju prima hamburgare!” och så ett asgarv :cry::cry: Så jävla olägligt för det hade hänt bara några dagar innan..
Usch.....Fy vad ledsamt.
 
Fick höra en hel del när jag var yngre och red på ridskola, speciellt från klasskompisar under högstadiet (men även från äldre personer). Mycket om att inte leka med maten och hästar på mackan osv. Många kommentarer försvann när jag kommenterade att älsklingshästen/arna på ridskolan nyligen blivit avlivade. Då var det inte lika roligt längre.

Kommer även ihåg att jag fick frågan om jag sett Ridskolan - filmerna, gillar att "rida" mm. under samma period från killar i klassen.
 
För några år sen var det ju hela den där grejen med "hästar finns inte, de är en frukt". Vi var ute och red på en äng bredvid en väg. Plötsligt kör en bil förbi, saktar ner och en kille sticker ut huvudet och skriker "hästar finns inte!"innan de kör vidare :rofl:

Min sambo har spunnit vidare på det där, efter att jag berättat om en engelskalärare som var helt säker att att hästar idisslar, så sambon kör med ”hästar finns inte och de som finns idisslar” haha
(Engelskaläraren berättade för en klass med ridning som inriktning att hästar idisslar och han gav sig inte heller)
 
Apropå sexistiska hästskämt så var det en fd. bekant som gjorde antydningar av typen "jag förstår nog varför du har en märr, den har du väl mycket "kul" och skönt med hö-hö-hö". Den gången fann jag mig och sa "ja hon är iallafall trogen, kolla upp du var din sambo är och vad hon gör när hon "är ute med tjejerna". :devil: Tog väl nån vecka innan hon dumpade honom sen han kom hem och var rejält svartsjuk. ;) Det hade varit på G länge så det blev spiken i kistan. :devil:

Man ska inte skita i kålen för det kan man själv få äta upp. :cool:
 
Mest mina 2 brödrar som e typ jämnåriga som drog skämt som häst passar bäst på mackan. Hade en kompis på Island som försökte ge mig häst sushi på resturang när jag bodde där, det ville jag inte ha :yuck: Några enstaka matskämt från vuxna kommer ibland, men brukar som många andra här ta upp det med transporterna till Italien, inte lika roligt då nej ;)

fick också höra många sex relaterade skämt i tonåren, gick naturbruksgymnasium- hästhållning, där var d en del "lustiga" bönder i farten :meh:
 
Jag brukar också dra den om att det är bra att äta hästkött så det slipper gå slaktbilar till Italien och att när hästen är "förbrukad" är det bra om den äts upp istället för att grävas ner eller kremeras eftersom det då är resursslöseri. Inte det svaret folk förväntar sig så det brukar inte tjatas mer om det :angel:

Däremot brukar chefen ibland säga "ska du ut och plåga märren nu igen?" Ganska tröttsamt då han vid det här laget borde begripa att jag satsar ganska seriös med min ridning. Att det dessutom är en vallack jag rider har han tydligen inte förstått...
 
Nej. Det skulle jag aldrig göra på riktigt. Tanken bara flög genom mitt huvud hur hon skulle reagerat då ????

Jag hade garanterat kontrat med något ännu värre och elakare och sen tillagt "tyckte du det var kul? Nä, så dra inte sånna skämt med mig i fortsättningen. Jag uppskattar det inte"
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp