Konstigt beteende

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare patakyn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 985
P

patakyn

Hej, min katt uppför sig konstigt ibland. Vissa kvällar hoppar hon upp i min säng och jag brukar klappa henne. Helt plötsligt lägger hon sig ner och typ suger på täcket samtidigt som hon dreglar och det blir helt blött. Det ser ut som om hon åt från sin mamma eller något liknande. Någon som vet något om detta beteende?

Sv: Konstigt beteende

Det är nog ett "snutt-beteende" från när katten var liten. Min pappas ex har fyra Helig Birma katter och två av dom är syskon och miste sin mamma när dom kjesarsnittades, och dom två står och "trampar" på våra fårskinnsfällar. Den ena kan ligga och trampa där länge, och sådant är också kattungeinstinkt.

Men om du söker runt lite på det så hittar du säkert som förklara bättre.
Men det är inge konstigt med det, en släkting till mig hennes katt dreglar när man klappar henne :p

Hoppas det hjälpte något iallafall.

MVH

En kompises katt brukar snutta på örsnibben. Den katten blev föräldra lös när den va 1 vecka. Så de om katten förlorat mamman i tidig ålder kan det bero på det.

Ngn som vet om detta beteende går att "ta bort"? och hur isåfall?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 164
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka