Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyfiken fundering: när anser du att det ok med partaj och andra barnfria aktiviteter utan att du ska reflektera över om det är känslomässigt/moraliskt rätt eller fel?
Men alla har i varlden ar inte hastintresserade. For jag antar att du tycker att det ar ok att aka till stallet nar bebben ar sa liten?
For de har foraldrarna kanske det kanns jatteviktigt att fa traffa vanner igen, precis som vi hastmanniskor tycker att det kanns viktigt att fa vara i stallet (vilket andra manniskor ibland inte kan forsta, jag blev t.ex. ifragasatt av en granne varfor jag hade kvar min hast).
Att ga pa rave hela natten och bli helt plakat sa att man inte kan ta hand om sitt barn nar man kommer hem sen - DET ar fel, men att ga pa en fest i nagra timmar och halla sig nykter, var ligger problemet i det? Sarskilt nar det ar en nara slakting som tar hand om barnet. Sa sma barn ater och sover ju mest, och jag antar att foraldrarna gjort bedomningen att det ar ok att mormor passar. Sen om HON inte ar bekvam med det kanske de maste tanka om, men principen kvarstar.
Livet stannar inte bara för att man blir förälder![]()
Nu vill jag inte diskutera dem så privat men utifrån vad jag vet så tror jag det inte handlar så mycket om att de inte kan avhålla sig från att ha en fest som varför de skulle behöva avhålla sig från det om det fungerar bra att lämna bort barnet ett tag? Som någon nämnde med hästar så är det ju många som inte lämnar bort dessa på foder eller säljer utan väljer att åka ut någon dag per vecka och ta en ridtur för att få lite egentid och göra det man tycker om.
Festen ska de ha hemma hos sig för att samla alla vänner då de var länge sedan de umgicks allihopa, jag ser personligen inget konstigt i det men jag är ju inte en mamma så därför skapade jag tråden.
Men min mamma känner sig lite osäker som sagt, därför ska hon umgås ännu mer med sitt barnbarn så hon känner att det fungerar. Om hon fortfarande känner sig osäker då så får det väl ställas in som det verkar.
Det kanske inte handlar om att man inte kan hålla sig ifrån partaj i 2 månader utan att man som förälder kanske uppskattar egentid och att göra något annat i några timmar än att byta blöjor och amma.. Och då råkar kanske en trevlig fest vara ett tillfälle att träffa lite folk och göra något annat än det vanliga för några timmar...
Det här med att det nästan anses fult att ta sig egentid som förälder är så himla löjligt. Alla är olka. Vissa kan behöva någar timmar att att göra något annat, förstår inte vad som är så fel med det...
Haha okej, jag rider inte men visstMen det är okej, om den andra föräldern är med barnet.
Fast red inte du för ett tag sedan?
Fast red inte du för ett tag sedan?
Men det är okej, om den andra föräldern är med barnet.
Jag citerar lambo:
Det är löjligt att ens vilja ha egentid redan efter 2 månader. Man ska offra sig, det är ingen dans på rosor att skaffa barn.
Fast jag har tre och har alla tre gångerna behövt barnfri tid efter 2-3 månader med bebis och familjen. Jag har dock inte festat (har jag fö aldrig varit road av) men ändå behövt "bara vara jag"
Mina barn är välartade, fungerar bra i alla möjliga sammanhang, är ansvarsfulla och pålitliga och har aldrig varit problembarn, "trots" att de fått vara hos barnvakt emellanåt i späd ålder![]()
Oj..
Tror du att bara för att man "offrar sig" och försakar sin egentid gör en till en bra förälder??
Jag tycker tvärtom jag: Anser man att man ska behöva offra sig för att man har barn, så kanske man skulle ha väntat lite med att skaffa barn och då kanske sluppit känslan av att behöva "offra sig" för barnets skull.
Det är löjligt att ens vilja ha egentid redan efter 2 månader. Man ska offra sig, det är ingen dans på rosor att skaffa barn.
Varför välja om man både kan äta kakan OCH ha den kvar?