Konsttråden!

Kanske kommer jag vara med på ett hörn här i tråden, saknade den gamla efter att den låstes och missade helt vad det var som hände med den.
För egen del har jag i vanlig ordning dragits med säsongsdepression och legat lågt med kreativiteten förutom lite skrivande, men nu går jag en teckningskurs för en utibildad konstnär som ska få lära mig hur man gör :D Kul att ha någon som verkligen är på en om proportioner och perspektiv, nästa gång kör vi kol även om jag fuskat lite och använt det på blyertsomgångarna också. Om några veckor ska vi få testa på liveporträtt med rödkrita, och DET ser jag fram emot massor!
 
Fantastiskt fina verk @Scandi, jag gillar fin stil. Det är verkligen dags att du går över till lite bättre material ;)
Tack så mycket! :heart Jag provade på archespapper i brist på annat, det gick inte! Pappret är alldeles för bra :rofl: Det gör allt så jämt, suger upp färgen spikrakt rätt ner på ett lugnt och fint sätt. Jag får fortsätta testa mig fram på olika papper!

Kanske kommer jag vara med på ett hörn här i tråden, saknade den gamla efter att den låstes och missade helt vad det var som hände med den.
För egen del har jag i vanlig ordning dragits med säsongsdepression och legat lågt med kreativiteten förutom lite skrivande, men nu går jag en teckningskurs för en utibildad konstnär som ska få lära mig hur man gör :D Kul att ha någon som verkligen är på en om proportioner och perspektiv, nästa gång kör vi kol även om jag fuskat lite och använt det på blyertsomgångarna också. Om några veckor ska vi få testa på liveporträtt med rödkrita, och DET ser jag fram emot massor!

Låter som en väldigt givande kurs. Roligt att du kommit igång igen! Hoppas verkligen du vill vara med i även denna tråden! Hade varit kul :D
 
Jag har fått tag i lite olika papper som jag tänkt testa, ritakvarellpapprena är sådär.. gillar hur färgen beter sig mest på det vanliga teckningspappret bäst hitintills. Där torkar färgen snabbt, blir klarare och gör lite som den vill! :D

Sen har jag ju noll koll på vilken storlek jag målar i tydligen (pappret är på rulle). Det är närmare A2 på de flesta målningarna hitintills. Jag vill upp i A1 :love: Får se hur det blir med det!

Jag sliter mitt hår och det blir ett steg fram, två steg tillbaka men den här gillar jag jättemycket:

20210325-213608.jpg
 
Jag har fått tag i lite olika papper som jag tänkt testa, ritakvarellpapprena är sådär.. gillar hur färgen beter sig mest på det vanliga teckningspappret bäst hitintills. Där torkar färgen snabbt, blir klarare och gör lite som den vill! :D

Sen har jag ju noll koll på vilken storlek jag målar i tydligen (pappret är på rulle). Det är närmare A2 på de flesta målningarna hitintills. Jag vill upp i A1 :love: Får se hur det blir med det!

Jag sliter mitt hår och det blir ett steg fram, två steg tillbaka men den här gillar jag jättemycket:

20210325-213608.jpg
Jättefin. Gillar detaljerna kring mule och öga, och att resten blurras ut så fint 😍
 
Jättefin. Gillar detaljerna kring mule och öga, och att resten blurras ut så fint 😍
Tack så mycket! :heart
Har så svårt att låta bli att lägga mig i för mycket, och ju fler jag gör desto mer börjar jag tyvärr bestämma över dem, precis som när jag ritar med fel hand - tillslut försvinner det där okontrollerade jag egentligen vill åt. Men här tyckte jag att jag stoppade mig själv i tid ändå!
 
Tack så mycket! :heart
Har så svårt att låta bli att lägga mig i för mycket, och ju fler jag gör desto mer börjar jag tyvärr bestämma över dem, precis som när jag ritar med fel hand - tillslut försvinner det där okontrollerade jag egentligen vill åt. Men här tyckte jag att jag stoppade mig själv i tid ändå!
Det tycker jag verkligen. Helt i mitt smak. "lagom" abstrakt 😊
 
Jag har fått tag i lite olika papper som jag tänkt testa, ritakvarellpapprena är sådär.. gillar hur färgen beter sig mest på det vanliga teckningspappret bäst hitintills. Där torkar färgen snabbt, blir klarare och gör lite som den vill! :D

Sen har jag ju noll koll på vilken storlek jag målar i tydligen (pappret är på rulle). Det är närmare A2 på de flesta målningarna hitintills. Jag vill upp i A1 :love: Får se hur det blir med det!

Jag sliter mitt hår och det blir ett steg fram, två steg tillbaka men den här gillar jag jättemycket:

20210325-213608.jpg
Helt, helt fantastisk! Ögat! Nosborrarna! Alltihopa! Jisses.....
 
@Scandi Jag minns att det var någon som la upp jättefina akvareller (tror jag) på bland annat giraffer här för en del år sedan, var det du?
Ja det kan nog varit jag! Om det var dessa du tänkte på?
my_little_p___giraffe__by_annanicola_d4a7i6q-fullview.jpg

dreamscaping_by_annanicola_d4a30m1-fullview.jpg

a_trip_i_ve_never_done_by_annanicola_d4anv6f-fullview.jpg


Använde nicket @Snorgrodan ett tag (så var med i förra konsttråden också en sväng) för jag kom inte in på detta kontot och trodde det var kört men sen listade jag ut lösenordet iaf! :D
 
Jag har fått tag i lite olika papper som jag tänkt testa, ritakvarellpapprena är sådär.. gillar hur färgen beter sig mest på det vanliga teckningspappret bäst hitintills. Där torkar färgen snabbt, blir klarare och gör lite som den vill! :D

Sen har jag ju noll koll på vilken storlek jag målar i tydligen (pappret är på rulle). Det är närmare A2 på de flesta målningarna hitintills. Jag vill upp i A1 :love: Får se hur det blir med det!

Jag sliter mitt hår och det blir ett steg fram, två steg tillbaka men den här gillar jag jättemycket:

20210325-213608.jpg
Jag håller med i allt som tidigare har kommenterats och så tillägger jag att jag älskar de vita tomma ytorna du lämnar som gör att det ser ut som att solen skiner bländade på hästen :love:
 
Jag kämpar vidare med det här att släppa taget och har gjort en hel del med vänsterhanden istället! :eek:

Blev väldigt förvånad över hur bra det gick för att skriva med den går knappt! Men den var mer förlåtande när det kom till att rita.

Bläckfiskar (som har blivit faviritmotivet för vänsterhanden) har förlåtande former också, gör ingenting om vänsterhanden krampar iväg. Börjar dock kontrollera det mer och mer vilket inte var meningen!:banghead: Men jag gillar dem ändå!

20210313-120741.jpg

20210313-120537.jpg

20210313-120604.jpg

Akvarell och spritpenna.
Helt fantastiska 😍😍
 
Ja det kan nog varit jag! Om det var dessa du tänkte på?
my_little_p___giraffe__by_annanicola_d4a7i6q-fullview.jpg

dreamscaping_by_annanicola_d4a30m1-fullview.jpg

a_trip_i_ve_never_done_by_annanicola_d4anv6f-fullview.jpg


Använde nicket @Snorgrodan ett tag (så var med i förra konsttråden också en sväng) för jag kom inte in på detta kontot och trodde det var kört men sen listade jag ut lösenordet iaf! :D

Wow så fina! Hur länge har du hållt på med akvarell? Mina försök hittills harvarit så katastrofala att jag slängt skiten innan de ens var färdiga :rofl:
 
Förra veckan körde vi kol på min kurs, en rolig erfarenhet för mig som bara pillat lite med kolpennor förut. Nu hade vi sticks och kritor och det var riktigt kladdigt, ganska likt pastell på sätt och vis. Som vanligt låg fokuset på perspektiv och proportioner, denna gång utifrån en liten referensbild på 15x10 cm. Jag gillar att kursen tvingar mig frihanda och verkligen träna mig då jag annars gärna fegar ut och kör med rutnät/grid, fastnar i att det måste bli bra medan här räcker det om det blir "rätt". Ganska nöjd att jag lyckades komma så långt med denna på bara två timmar också, jag är i vanliga fall väldigt långsam med allt jag gör. Fick med mig bra tips som att vattnet ska "ligga ned", att vrida och vända på kritan när man målar grenar eftersom man annnars lätt blir för kontrollerad, och att markera vissa linjer lite skarpare för att inte tappa dem.
I morgon kör vi flytande tusch/ink vilket jag ser fram emot. :)

I98A2432.JPG
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 731
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 000
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 058
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp