Kontroll fråga när man går in på Bukefalos

Bukefalos 30 år!

JohannaB

Trådstartare
Dels kan jag ju passa på att fråga om alla får det eller om man slipper den om man är inloggad?

Sen undrar jag varför den finns, antar att har med nåt spak att göra?

Men till sist den viktiga delen av detta inlägg 😅 man får inte rätt för att svara i TEXT på frågan och det irriterar mig massor ;) (skriver man rätt siffra går det däremot jättebra förstås).

Dels kan jag ju passa på att fråga om alla får det eller om man slipper den om man är inloggad?

Men till sist den viktiga delen av detta inlägg 😅 man får inte rätt för att svara i TEXT på frågan och det irriterar mig massor ;) (skriver man rätt siffra går det däremot jättebra förstås).
Kontrollfråga? Vad är det för kontrollfråga? Det har aldrig sett, vad jag vet.

Jag borde ha skrivit om det igår när jag lade in det.
Trodde dock inte att det skulle ge så många kontrollfrågor.
Har ni fått mer än en på samma webbläsare?

Det skall i första hand drabba botar och trodde kanske att vanliga oinloggade användare inte skulle få frågan, kanske en gång för att sätta upp en cookie som visar att man är en riktig användare.

Om detta ställer till problem får ni gärna skriva så skall jag se om jag kan ändra lite inställningar för att minska problemen.

Det skall gå att svara både i text och med siffra. Dock kanske det inte fungerar om man börjar texten med stor bokstav eller enbart skriver med stora bokstäver.

Som inloggad bör man slippa. Som jag skrev i mitt första inlägg är jag intresserad av om det dyker upp mer än en gång.

Så här ser frågan ut för er som inte sett den:
IMG_3224.webp

Jag antar att jag öppnat en ny webbläsare och gått in igen, och det händer inte om jag loggar in. Så det är inte störigt i sig, och frågan är lätt att besvara men den tolererar inte svaret ”åtta”. Ska testa med stor första bokstav med, men siffran funkar såklart alltid.

Jag antar att jag öppnat en ny webbläsare och gått in igen, och det händer inte om jag loggar in. Så det är inte störigt i sig, och frågan är lätt att besvara men den tolererar inte svaret ”åtta”. Ska testa med stor första bokstav med, men siffran funkar såklart alltid.
Konstigt att svaret inte fungerar, kanske beror på "å" på något sätt ställer till det.
Om man har något "säkerhetsprogram" eller på annat sätt inte sparar cookies får man nog frågan igen, men annars tror jag du skall slippa den en månad om du använder samma webbläsare.

Får korrigera mig, det går bra svara ”åtta” men inte ”Åtta” 😅
Siffran går alltid bra att använda.

Frågan stör inte, den är enkel att besvara och komma vidare, och jag kan nog ha nåt säkerhetsprogram ;) som är inblandat för jag får upp den nästan varje gång jag besöker sidan. Men som sagt, det stör inte användbarheten på sidan.

Och jag hade nog fel om en månad, det kan nog snarare handla om en timme, men jag skall nog öka på det till ett dygn.

Vet inte om det här hänger ihop med uppdateringen. Men jag kunde nyss inte öppna en tråd på dagbok. Det var som att det var en bild och inte en länk. Väldigt skumt.

Surfade från iPhone och med Safari. Ska prova igen om en stund, det gick ju iaf att klicka in på denna tråd.

För att kunna uppdatera till senaste versionen av tilläggsprogrammet som sköter denna funktionalitet fick jag avinstallera det gamla och återinstallera det nya.
Jag hoppas att det inte leder till alltför många problem.
Skriv gärna om ni ser något.

Vet inte om det här hänger ihop med uppdateringen. Men jag kunde nyss inte öppna en tråd på dagbok. Det var som att det var en bild och inte en länk. Väldigt skumt.

Surfade från iPhone och med Safari. Ska prova igen om en stund, det gick ju iaf att klicka in på denna tråd.
Inte säker på att det var/är kopplat till just detta, hoppas att det har löst sig för dig.

Jag borde ha skrivit om det igår när jag lade in det.
Trodde dock inte att det skulle ge så många kontrollfrågor.
Har ni fått mer än en på samma webbläsare?

Det skall i första hand drabba botar och trodde kanske att vanliga oinloggade användare inte skulle få frågan, kanske en gång för att sätta upp en cookie som visar att man är en riktig användare.

Om detta ställer till problem får ni gärna skriva så skall jag se om jag kan ändra lite inställningar för att minska problemen.

Jag har en läsplatta där jag får kontrollfrågan varje gång. När jag svarar på den blir jag tillbakaskickad i en loop till frågan varje gång jag besvarat den. Så jag kan inte göra något på bulefalos längre när jag använder den.

På mobilen får jag upp kontrollfrågan varje gång jag går in på forumet men där kommer jag vidare.

Båda är androidenheter och samma webbläsare så vet inte vad problemen med läsplattan beror på.

Sitter via datorn, använder chrome, och får upp den varje gång jag kommer in på buke. Däremot inte via mobilen (använder samsungs egna webbläsare där).

@Islandshästryttare
Sitter via datorn, använder chrome, och får upp den varje gång jag kommer in på buke. Däremot inte via mobilen (använder samsungs egna webbläsare där).
När jag testar slänger den väldigt snabbt upp en liten ruta med "Validating browser" sedan försvinner den och allt fungerar sedan som det skall.
Detta är när jag testar på min mobil eller olika webbläsare på datorn, oinloggad.
Testa gärna med ett inkognito-fönster/privat fönster och se om det är någon skillnad?

Kanske ni har någon form av säkerhetsprogram eller annat som ställer till det, men det vore bra om vi kunde ta reda på vad det är ifall det är många som har liknande problem.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar