Kontrollera sin puls

FUNNY

Trådstartare
Någon som har bra tisp på hur man kan göra det?
Då tänker jag på i de lägen där man som människa blir stressad. Tex hästen får fnatt o man blir okontrollerat rädd.
Jag tycker det hjälper mycket om man försöker andast tungt o lugnt o kanske gäspa. Men det måste ju finnas ännu flera bra sätt?

Så kom med alla era ideér hur vi som hästmänniskor ska kunna vara den stabilaste trots att våra kusar kanske har vårfnatt eller dyligt :)
/Anna

Sv: Kontrollera sin puls

Så många som tittat o ingen som har en åsikt :confused:
Kom igen nu - nåt knep har ni väl? Behöver ju inte vara vetenskapligt bevisat precis ;)

vissla, sjunga, djupt andetag (då sjunker hjärtfrekvensen en liten stund), om jag är nervig eller stressad tar jag en cigg innan (dålig ovana jag vet) men tobak har en lugnande effekt.. men jag dricker tex aldrig kaffe precis innan jag rider, koffeinet gör att man blir darrig även om man inte märker det själv, så gör hästen det..

Ja sjunga brukar jag faktiskt oxå göra, stackars omgivning :angel:

Bra!
Fler förslag?

Andas in genom näsan och ut genom munnen!

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid... 7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 600
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 412
Senast: Johanna1988
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 654
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka