Sv: Köp av ridsadel
WULP skrev:
Det var kul att höra att Du förde en sådan dokumentation men överlämnar Du också en kopia på dokumentet till kunden. Meningen med dokumentet är att kunden ska få en garanti samtidigt som Du senare kan påvisa hur hästen såg ut vid köpetillfället.
Hur ser Du på det att en organisation inte har klara riktlinjer för sadellinpassning. När en kund anlitar en sadelinpassare från en organisation måste väl kunden kunna lita på att alla inpassare passar in sadlarna till hästen på ett likartat sätt. I dag kan en inpassare sälja en sadel som ligger an långt upp på hästens länd och en annan säljer inte under några omständigheter en sadel som ligger an och trycker på hästens länd. Detta informerar man inte kunderna om. Anser Du inte att det organisationen då gör ett fel när man inte intormerar kunderna härom?
Jag vill ställa en hypotetisk fråga. Anser Du om fallet är för handen att det är rätt att ge ett diplom, om att man är diplomerad sadelinpassare, i handen på en person som aldrig på en kurs fått göra en riktig sadelinpassning till häst och ryttara, än mindre avlägga ett sådant prov?
Angående kopia, ja, det är meningen att kunden ska ha en kopia efter som det är en form av avtal och kunden har rätt till en kopia i mina ögon. De enda som inte begriper det är mitt trryckeri, så när jag kom för att hämta papprena så var de tryckta på enkla A¤ istället för ubbla med karbon

Nu får tryckeriet göra om med resultatet att jag måste fylla i dubbelt
Jag tycker att det är tråkigt att det inte har kunnat tas fram en gemensam riktlikje och hur och varför tänker jag inte disskutera på ett offentligt forum. Det tycker jag är lämpligare att ta med dem det berör.
Jag vet inte vilken av de olika organisationerna du syftar åt. Jag tycker dock att meningen med en organisation är att man ska ha en gemensam riklinje som ska följas och där alla arbetar efter framtagen standard.
Om inte organisationen arbetar efter samma standard och säger samma sak, så är det ganska svårt att ge en undrande en information som organisationen sätter sitt namn bakom.
Jag anser att en utbildning i detta ämmne kräver både teoretisk och praktisk utbildning. Jag har inte satt mig in i de svenska kurserna något djupare och kan inte uttala mig om dem.
Jag har valt att följa det jag lärde mig på min utbildning utomlands och hitentills har jag inte hört att jag skulle ha gjort några katastroffel.
De få gånger det har uppstått fel har jag åtgärdat dessa utan pardon och stått för de fel jag gjort.
Apo som är lite nyfiken på alla dessa frågor och välkomnar ett PM