köpa bärbar?

Sv: köpa bärbar?

att det är obekvämt vid din dator kan jag köpa, det är lite TRÅNGT just där... ^^

men jag vill iaf slå ett slag för stor skärm, och mycket hårddiskutrymme internt, det är drygt att släpa med sig externa hårddiskar.

Jag är inne på min andra bärbara.
Jag har även en egen stationär.

Jag föredrar absolut att använda min bärbara:

- Den tar nästan ingen plats
- Den är lätt att förflytta
- Du kan sätta dig ute eller i soffan och surfa eller vad du nu vill göra
- Dom är oftast snyggare än stationära

Nackdelar:
- Går inte att byta skärm om den går sönder.
- Svårare att rengöra tangentbordet.
- Innan man har vant sig kan det lilla tangentbordet med många funktioner på samma knapp vara förvirrande.
- Är inte bara att byta upp till en större hårddisk eller lägga till saker baktill på datan (jag skulle gärna ha en firewire ingång i min data för min videokamera men klarar mig utan).

Även sambon har en bärbar och en stationär och han delar min åsikt.
Vi har även mobila bredband så vi kan verkligen kan ta med oss datorerna överallt och surfa.

Vill du köpa ska du göra det anser jag!

Jag själv sitter med en LG R400 som jag gav ca 6000 kr för och jag är jättenöjd med.

Absolut du har helt rätt. Men jag kan endå tipsa dig om att gå inte och köp något skit på onoff eller siba. Visst dom går ut med att dte är bra datorer, men när dom säljer speldatorer med usla grafikkort så är det inte så mycket att hålla på.

Köp något riktigt som fungerar en längre tid istället. Vill du ha hjälp så vet jag en kille som är bra :)

Men tro dte eller ej, jag älskar min stationära mer än allt annat, dock förstår jag lite varför du vill byta ut din dator :angel: Den är inte den bästa längre.

Skaffa heller inte Vista skit. Visst dte finns många kul funktiooner med den tar så enormt mycket på datorn.

haha, du menar inte det!

men... jag sitter nu här med min bärbara! underbar :love:
dock ovant, öh, skriver inte alls lika fort som förut.
det blev vista ändå, fråga om det fanns möjlighet att få xp istället, men det hade tydigen slutats tillverka?.. :crazy:

anyway, det blev en sådan här;
Fujitsu-Siemens Amilo Pa 2548-11P

bla
15,4 tums WXGA
- AMD Turion 64 X2 TL-50 1.5GHz
- GeForce 8400M 128MB
- 2GB Internminne
- 250GB Hårddisk

kom fram till att det var den som passa mig :) dyrare hade jag inte haft råd med.

att det är obekvämt vid din dator kan jag köpa, det är lite TRÅNGT just där... ^^

men jag vill iaf slå ett slag för stor skärm, och mycket hårddiskutrymme internt, det är drygt att släpa med sig externa hårddiskar.

precis :D haha.

well, det hade behövts bra mycket mer än det, var inte hårdisken som var/är problemet, den är hyffsat ny! :p

:D

nu går det som vinden! (och ja, allt är så mkt snabbare, snyggare, bättre!)

haha näe nu äre faktist matbordet... :cool:

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 290
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 374
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 648
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka