köpa christ cortez...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare catta_84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 134
  • Visningar Visningar 21 667
Sv: köpa christ cortez...

Brenderup finns inte längre däremot finns några av deras modeller kvar som numera heter tex Thule Premium Royal så dom tillverkas också i Bromölla.

det är lite märkligt för när jag skulle laga ett krockskadad brenderup så beställde jag delarna från fabriken i danmark.
Men du har garanterat rätt

Thule släpen tillverkas i Bromölla i Skåne, inte i Polen.

Konstigt.:confused:

Tranes exclusive, eller vad den nu heter som Thule, ska definitivt vara från Polen. Har jag hört från en som såg den tillverkas där i alla fall så det borde stämma.

Tranes Exclusive finns inte längre. Men när den fanns så kan det säkert ha varit så att den tillverkades i Polen det vet jag inte.

Brenderup finns i Danmark, hästsläpet tillverkas där under namnet Brenderup.

Jag kan tänka mig att Brenderup i Sverige går under Thulegruppen och därmed bär deras namn/beteckningar.

Jag tror säkert att du beställde delar därifrån. Men var det länge sen?

I höstas, men å andra sidan så spelar det ingen större roll vart släpen tillverkas, jag skall inte prata med dom :rofl: .
Jag såg thules nya billighetssläp på Falsterbo förra sommaren och det var i alla fall det mest bedrövliga jag sett i hela mitt liv.
Men som sagt så har alla släp sina för och nackdelar, det gäller bara att hitta det släp som man känner att det passar ens önskemål, helst skall man klämma och känna på många transporter innan man bestämmer sig.
Har själv inte hittat det ideala släpet som jag vill ha, har ett läckö åm 93 boggie som skall göras i ordning helt och hållet och byggas om efter våra tankar på hur ett släp skall se ut. kommer att plocka lösningar och olika konstruktioner från flera modeller.
Skulle vilja ha ett Rice Beufort Double, svart, detta släp är en riktig skönhet.

åter till varför jag startade tråden.... de var inte för att vet var alla släp är tillverkade eller inte.. jag ville veta vad folk tyckte om christ släpen... nu har jag haft mitt i ca 3 veckor och tycker om de jätte mycket, även hästen tycker om de... han går frivilligt in i de.....

så vi kan lägga ner denna tråd för min del....

Nej, alla släpen i Thules sortiment tillverkas i Bromölla.

Är du säker på detta!

Jag har nämligen kompisar som bor i Bromölla. Enligt dom har det varit väldigt mkt skriverier i lokaltidningen ang Thules nedläggning av fabriken i Bromölla eftersom dom flyttat sin tillverkning utomlands.

åter till varför jag startade tråden.... de var inte för att vet var alla släp är tillverkade eller inte.. jag ville veta vad folk tyckte om christ släpen... nu har jag haft mitt i ca 3 veckor och tycker om de jätte mycket, även hästen tycker om de... han går frivilligt in i de.....

så vi kan lägga ner denna tråd för min del....

Vad bra att du och hästen är nöjda...men du kan väl komma igen om ett par år och tala om hur släpet ser ut och vad som hänt under tiden? Är inte så mycket att orda om när det är nytt.

Nu drar jag upp en gammal tråd och kapar den!
Men alla ni som har haft Christ släpen i några år nu är ni fortfarande nöjda? Något som har gått sönder? Eller saker som ni har vart mer eller mindre nöjda med?

Har för tillfället inget eget släp, så hyr när det behövs. Har tre erfarenther från Christ, som alla gör att jag aldrig övervägt att köpa ett själv, även om jag håller med om att de är billiga nya. Men hade jag haft de pengarna hade jag köpt ett begagnat boj hellre än en sprillans ny Christ.
Släp ett jag stötte på regnade det in i sadelkammaren, bromsarna låste sig och baklämmen gick knappt att stänga. Allt under släpets första år, har varit ännu mer strul med det efter det så det lånar jag inte längre. Släp två försökte ägaren reklamera pga att efter mindre än några månader så bubblade sig lacken. Hon har inte kvar det så vet inte hur det ser ut idag. Släp tre köptes in helt nytt till bensinmacken i stan, det är så skevt att man måste trycka på utsidan väggen för att få i bommen och sen kunna stänga lämmen.

En stallkompis till mig köpte ett nytt Christ. Hon åkte inte särskilt ofta ngnstans men efter 5 månader när vi skulle på en tävling gick den där knoppen som sitter på veven till stödhjulet av. Som tur var stod hästen i släpet och hjulet var uppvevat så vi kunde åka ändå.

Man kunde tydligt se att knoppen suttit fast med bara en jättetunt svetsad metallbit. Vi jämförde med ett Böckmann och det var himla skillnad på konstruktion till Böckmanns fördel. Återförsäljaren menade först att hon hade varit oförsiktig, varpå hon givetvis blev jättearg och då gav de sig och bytte kostnadsfritt.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 848
Senast: Murray
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Stockholms skärgård
  • Vad kan man äta till frukost?
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka