Jag har aldrig ägt en hästtransport tidigare (mina föräldrar körde mina ponnyer i en Värmlandsvagn från stenåldern under 90-talet och tidigt 00-tal, det är typ den referens jag har), men nu har det blivit dags. Hade aldrig trott att jag skulle äga häst igen som vuxen, men nu gör jag ju det och börjar så smått längta efter att kunna åka på tävling och träning på egen hand. Jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag är ute efter pga totalt ointresserad av fordon, materialval etc och kan ingenting om bilar eller släp. De fakta jag har att förhålla mig till är dock följande:
Stor häst (nästan 180 cm SWB). Lättlastad och totalt okomplicerad att köra med vad jag vet. Jag kör en dieseldriven VW Tiguan. Jag har bara B-körkort. Kommer bara köra en häst i släpet. Budget typ 200'. Vad skulle ni titta närmare på med de förutsättningarna?
Stor häst (nästan 180 cm SWB). Lättlastad och totalt okomplicerad att köra med vad jag vet. Jag kör en dieseldriven VW Tiguan. Jag har bara B-körkort. Kommer bara köra en häst i släpet. Budget typ 200'. Vad skulle ni titta närmare på med de förutsättningarna?