Sv: Köpa häst på chansen
ok har kanske inte köpt pa chansen.
men min historia lyder fäljande
medryttare tanten som hade hästen pa foder kunde inte ride henne proplemhäst.
Visste att hästen 1 bast senare skulle tillbaka till ägaren. dagarna innan hon skulle tillbaka var hemska.
fattig student.
en dag satt jag i hagen pa en sten och grät hejdlöst. plötsligt känner jag att en häst star bakom mig det e "HON"
hon tar sina läppar och gnuggar de mot mitt huvud, jag börjar lipa ännu mera, da tar hon sin mule och lägger den mot min kind och liksom frustar försiktigt, de andra hästarna kom för nära och hon jagade bort de(lag i rang e hon) och tillbaka med sin mule pa min blöta kind. detvar som hon sa" snälla kör inte bort mig igen , jag vill stanna hos dig"
Bestämde mig lanade pengar hos diverse folk.
Ingen vet bes, ingen försäkring, inga papper endast ett köpe kontrakt.
Kan säga som sa att det e min 1 egna häst men världens bästa köp. jag följde mitt hjärta även om jag visste att det skulle bli fan sa fattigt.
Nu har jag haft denna pärla i 5 bast och hoppas pa fler.hon litar eller lyssnar inte fullt ut p andra utom för mig, vi har ett speciellt band som ingen kan fatta men folk behöver inte fatta hon behövde hjälp och jag med som var totalt nere i en livskris, detta har gjort bandet mellan oss starkt
men jag vet att hennes tänder en vacker dag blir hennes farväl fr denna världen, nu e jag bortrest och hon e hos en underbar fodervärd jag hoppas till nästa vinter när jag kommer hem igen att jag kan fa fler ar med henne.
jag lipar lite grann nu när jag tänker tillbaka
men som tur e reser jag till sverige igen och kna pyssla lite med henne och ta mig et härlig tur i skogen som vi älskar vi 2 att bara vara med naturen och stanna och lyssna pa alla djuren i skogen