Kaki
Trådstartare
Kort skrivet - Provred en Globus Clic dressyr igår. Lakanet vi hade under blev ojämnt smutsigt (mer på hela höger sida). Vi hittade den troliga orsaken, sadeln är högre stoppad på vänster sida, det syns och känns. Stoppningen är också smått knölig. Sadeln låg i övrigt väldigt bra (låg stilla vid ridning) men är för vid (34 men vidare än min globus esperanza 34). Hästen kommer dock att sätta bra mkt mer muskler rätt snart hoppas jag. (även esperanzan är för vid, men inte lika mkt)
Skulle ni ha köpt denna sadel? Hästen ifråga är väldigt svår att hitta sadlar åt så han har såpass lite muskler just nu och världens största manke. Jag har isf tänkt ha en fårskinnspad (ev köpa en mattes correction pad om inte en vanlig duger).
Hur mkt kan man pruta ner på priset för att en sadel behöver stoppas om? (vet ej årsmodell (kan fråga och återkommer) men den ser fin ut och de vill ha 5500kr)
Skulle ni ha köpt denna sadel? Hästen ifråga är väldigt svår att hitta sadlar åt så han har såpass lite muskler just nu och världens största manke. Jag har isf tänkt ha en fårskinnspad (ev köpa en mattes correction pad om inte en vanlig duger).
Hur mkt kan man pruta ner på priset för att en sadel behöver stoppas om? (vet ej årsmodell (kan fråga och återkommer) men den ser fin ut och de vill ha 5500kr)
Senast ändrad: