Köpa ojämnt stoppad sadel?

Sv: Köpa ojämnt stoppad sadel?

Men den är utprovad av sadelmakare förra sommaren. Dock var den för vid då också, han har vuxit lite på bredden men kanske inte tillräckligt för att ha den utan fårskinn än då då. Aja, snart kommer hon :) kan va dax att stoppa om den hursomhelst.

Det blev ingen sadel då den va ojämnt sydd i bossorna och kunde ev ha varit sned i bommen också (hon behövde öppna för å va säker) så jag är dressyrsadellös än. Men jag fick dock reda på att hoppsadeln jag har ligger bra och han har vuxit i den bättre nu :) Så helt bortkastat var inte besöket!

Skönt att få konstaterat att din hoppsadel var bra!
Och bra för hästen att det inte blev köp av dressyrsadeln!

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 327
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har en nyinköpt begagnad dressyrsadel, som är rätt i bomvidd och ligger "i balans" på ryggen på hästen. Jag ska också tillägga att...
Svar
7
· Visningar
1 440
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 437
Utrustning Hej Har köpt en begagnad sadel genom ett företag som säljer begagnade sadlar. På deras sida står det om sadlen att stoppningen är ok...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka