Köpenhamn med barn?

Bukefalos 30 år!

cherie

Trådstartare
Vi tänkte ta tåget till Köpenhamn för en långhelg när min man fyller 40 år.

Har ni tips på vad man kan hitta på med barn där? Dottern är 6 år. Fördel om det också är lite trevligt för oss vuxna 😉

Restauranger, aktiviteter, utflyktsplatser etc - allt är välkommet ☺️

Har ni tips på vad man kan hitta på med barn där? Dottern är 6 år. Fördel om det också är lite trevligt för oss vuxna 😉

Tivoli är väl något av det mer populära, men där har ni kanske redan varit.

Har inte varit där själv men Den blå planet har jag hört är fint.
Runde torn är lite kul både för barn och vuxna.
Min favorit på senare år är saluhallen vid och torghandeln på Israels plads. Kan kanske roa ettbarn med?
Vid gråbrödratorget ligger restaurangen Italian corner som jag tror är Köpenhamns äldsta italienska restaurang. Alltid fullt och har aldrig blivit besviken.
Mina barn har fått besöka Louisiana fler gånger än de kanske uppskattat. Men om det är ngn barnvänlig utställning så kan det vara en utflykt. Jag älskar platsen och parken. Maten är bra och det finns ett skaparrum för barn.

Kan rekommendera Museum of Illusions, jag var där med min man och vi tyckte det var jättekul båda två samtidigt som det absolut passar barn i den åldern :)

Planetarium kan också vara värt att kika på, och beroende på väder är båtturerna längs kanalen rätt trevliga (men kanske lite tråkigt för en 6-åring i längden, jag har dålig koll).

Naturhistoriska museet, Botaniska trädgården och Rosenborg slott är på min lista för familjen. Även vaktbyte på Amalienborg och nyhamn kan kanske vara kul.

Glyptoteket älskar jag, och ungen. Men inte för länge och det kanske kräver 9+ år.

Affärerna Faraos cigarrer är roliga för lite större och vuxna som gillar allt från serier till tennfigurer och sådant stuff.

Liknande trådar

• Sommarlovsbingo, tips sökes
  • Barn
  • Ett eller flera barn?
  • Julklappstipstråden

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat