Kopia på pass?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Torun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 679
T

Torun

Hoppas jag valt rätt forum..
Håller på och fyller i anmälningen till sommarpremieringen och med den ska kopia på passet bifogas. Men, vad är det jag ska kopiera? Passet är ju ett helt litet häfte, vilken sida är det de vill se? Är det inte registreringsbeviset de vill se?
Mycket tacksam för svar! :bow:
/förvirrad Liam_

Sv: Kopia på pass?

Det är säkerligen mittuppslaget där hästens markeringar finns nedtecknade, samt namn och allt sådant.

Ta ett par kopior på den viktiga informationen om du är osäker och skicka in flera papper till dem.

Jag har fått för mig att det är stamtavlan. Många har så dålig handstil så de får svårt att läsa, därför vill de ha kopia på stamtavlan i passet för att det är lättare att läsa.

Jag har fått för mig att det är stamtavlan. Många har så dålig handstil så de får svårt att läsa, därför vill de ha kopia på stamtavlan i passet för att det är lättare att läsa.

Det beror nog på ras då, jag har precis anmält och där står det uttryckligen att sidorna 1-6 ska bifogas.

För min som är ett halvblod så står det i propositionerna att det är sidan 1 - 6 som ska bifogas som kopia.

*kl*

Jag mailade faktiskt kontaktpersonen för visningen där jag vill visa. Då stoet inte är reg i asvh så ser ju passet inte likadant ut. Men fölet ska visas i asvh-arrangemang. Sidan 6 tex som enl bestämmelserna ska finnas med är första sidan över kastanjernas utformning. Har svårt att tro att de vill ha den sidan. :angel:

I ASVH:s är det den sida som uppfödaren står på.
Så sida 1 - 6 innehåller:
1. Hästensnamn, reosterings- och livsnummer
2. Konturdiagrammet
3. ID-beskrivningen
4 - 5 Härstamningen
6 Som skrivet innan uppfödaren.
Så då kan du kanske fundera ut vilka sidor du behöver.
Kul att det blir av med visning ser fram mot att få höra resultatet.

Ja, mot all nervositet ska jag försöka ta mig iväg. :)
Du står på sidan 2 så då räcker det med de fem första sidorna skulle jag anta.

Tack allihopa! Jag får väl kopiera flera sidor för säkerhetens skull då, det som verkar viktigast. Härstamningen osv. Blir det fel lär jag ju få veta det och det måste ju gå att fixa till. Alla är vi ju nybörjare på något:idea:
Ska bli så skoj att komma ut med lillpållan, lycka till ni med era oxå! :banana:

Jag har faktiskt inte sett hur de passen se ut. Bara det första registeringsbeviset.

Första sidan verkar samma, namn, ras och reg.nr, sen har jag "datan" på 2 och 3 med härstamning, så som det gamla registreringbeviset såg ut helt enkelt och där står även uppfödaren och sen kommer konturdiagrammet på 4 o 5, "kopia" av ID-kontrollen alltså. Sen kommer kastanjerna och vacc osv. Skiljer nog inte så mycket sen. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 242
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 893
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 507
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Sängproblem...
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur