Kopparspiral

Jag fick ta ut min. Hade mens mer än jag inte hade det. Mer mensvärk. Förutom det så var den ju bra, jag blev ju inte gravid :p

Jag minns din tråd och beslutade mig att istället för spiral sterilisera mig och inte sätta in implantat utan skära äggledarna istället.
Det skulle jag också gjort men missade att fylla i rätt papper inför förlossningen OM det skulle bli snitt. Snitt blev det men ingen sterilisering, suck. Just nu kör vi på säkra perioder, tänkte köpa en sån där p-dator när jag slutat amma.

Jag har kopparspiral, har inte blivit gravid under dessa 8 år ;).
Den enda nackdelen för min del har varit att min mens ökade i mängd och längd, men då var jag "lyckligt lottad" innan. Nu har jag mens i ca 5 dagar (mot 3) och har en eller två nätter då jag måste ha nattbinda pga mängden (innan fanns inte det problemet).
Annars tycker jag det funkat bra, har aldrig haft ont eller så.

Det skulle jag också gjort men missade att fylla i rätt papper inför förlossningen OM det skulle bli snitt. Snitt blev det men ingen sterilisering, suck. Just nu kör vi på säkra perioder, tänkte köpa en sån där p-dator när jag slutat amma.
Samma här. Fick ju akutsnitt. Svor till högt under operationen att jag inte sagt till innan om sterilisering...

Har haft min kopparspiral i 2,5 år. Har mycket rikligare mens, och har gått från 3-5,6 dagar. Har lite mensvärk och även lite ont i magen vid ägglossning. Har generellt mer flytningar. Insättningen kändes för mig typ som att ta cellprov.

Jag har kopparspiral, har inte blivit gravid under dessa 8 år ;).
Den enda nackdelen för min del har varit att min mens ökade i mängd och längd, men då var jag "lyckligt lottad" innan. Nu har jag mens i ca 5 dagar (mot 3) och har en eller två nätter då jag måste ha nattbinda pga mängden (innan fanns inte det problemet).
Annars tycker jag det funkat bra, har aldrig haft ont eller så.
Ungefär så har min mens förändrats också.

Oj vad olika upplevelser alla har av den! Det liknar lite lotto då om det kommer funka eller ej. Jag har inte fött barn, och räknar med att det kommer att kännas en del att sätta in den. Men hur är det sen?

Jag kan sätta in den redan på mitt möte med bm om jag skulle vilja, men jag ska på dop dagen efter och har lovat att hjälpa till en del med mat osv. Så jag funderar på att ta en tid lite senare för insättning. Tänk om jag ligger hemma i fosterställning och gråter ögonen ur mig för att jag har ont dagen efter med :o

Oj vad olika upplevelser alla har av den! Det liknar lite lotto då om det kommer funka eller ej. Jag har inte fött barn, och räknar med att det kommer att kännas en del att sätta in den. Men hur är det sen?

Jag kan sätta in den redan på mitt möte med bm om jag skulle vilja, men jag ska på dop dagen efter och har lovat att hjälpa till en del med mat osv. Så jag funderar på att ta en tid lite senare för insättning. Tänk om jag ligger hemma i fosterställning och gråter ögonen ur mig för att jag har ont dagen efter med :o
Boka en annan dag. ;)

Första gången jag satte in den så minns jag det som att jag hade ont hela helgen, men jag var heller inte beredd på att det skulle blöda och göra så ont. Jag hade inga värktabletter hemma, visste inte om min upplevelse var "normal" och hade svårt att få tag på någon som kunde svara. Så en fredag är ingen hit...

De senaste gångerna har jag haft ont ett par timmar efter insättandet och inte haft några problem dag två.

/Lady_S

Jag råder dig också att boka en annan dag. Jag gick iofs tillbaka till jobbet efter att ha satt in min första men jag hade molvärk hela dagen och tog säkerligen någon mer smärtstillande utöver de man tar innan. Jag hade nog inte velat arrangera ett dop samma dag.

Du har inte fått information om att du bör ha mens när den sätts in, eller? Det sa de till mig första gången. Det är tydligen lättare då. Andra gången sa bm att nej tills någon mens kommer kan vi inte vänta - då hinner du väl bli gravid igen flera gånger om. :D Och tja, det dröjde nästan 1,5 år efter insättning innan mensen kom igen så hon hade nog rätt. :D

Nä, jag hade läst det någon stans så jag frågade, och då sa hon att det inte hade någon betydelse om jag hade mens eller inte utan vi skulle bara göra ett grav test för att hon säkert ville veta att det var grönt att sätta in den :eek:

Men jag har valt att sätta in den en annan dag när jag inte har något planerat dagen efter, för säkerhets skull :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 878
Senast: manda
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för... 2
Svar
26
· Visningar
4 906
Senast: Snö
·
G
Övr. Hund Tycker det skulle vara intressant att få höra vad ni har för erfarenhet och uppfattning om hur det funkar för folk som valt en ras som...
Svar
11
· Visningar
1 727
Senast: GaurdianAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31