Köpt Ariat chaps och skor, "sätter sig" chaps som stövlar?

Zenno

Trådstartare
Funderar på om jag skall välja extra höga chaps eller inte? Har aldrig haft chaps men pga knäskada så vill jag inte trycka ner benet i mina ridstövlar för tillfället. Mina stövlar har jag alltid haft väldigt höga men de sjunker ju ner med tiden. Tror ni chapsen gör det med? Lite höga nu men kan ju bli perfekta:)

ja de sätter sig en hel del, vissa gör det mer eller mindre. vet inte hur ariats är men de jag haft (billiga hööks) har satt sig väldigt mycket, ibland så pass att de gått från att ha varit för höga till att bli allt för låga...

Mina Ariatchaps har satt sig lite nu efter ett par år men inte överdrivet mycket. Dom ska gärna sitta ganska tight i början eftersom dom töjer sig lite i resåren vid dragkedjan :)

Tusen tack för svar!! Så bra forum detta är:bump: Skall se lite hur jag gör, i nuläget skall jag musklas lite så räknar med att få större vader och då kanske man skall köra på S och inte XS, dessutom skall man ha ett dumt knäskydd:yuck:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 068
Senast: Blyger
·
Utrustning Vad har ni för skor på er i stallet? Jag har tidigare alltid ridit i ridstövlar och om jag bara skulle springa ut och mocka eller fodra... 2
Svar
33
· Visningar
4 106
Senast: skiesabove
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 363
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025