Köra Transport?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Daffne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 954
D

Daffne

Vad gäller när man ska köra Transport? Måste man ha något tillstånd(nåt slags körkort)? Hur fort får man köra?

/ Alltid tacksam för svar !

Dettta får du dra med B-körkort enligt vägverkets hemsida.
Släpfordon med en totalvikt av högst 750 kg eller ett släpfordon med en totalvikt över 750 kg, men då får släpfordonets totalvikt inte överstiga dragbilens tjänstevikt och de båda fordonens sammanlagda totalvikt får inte överstiga 3 500 kg.
Med E-kort är det också bilen som avgör hur tungt släp du får dra, det står på bilens regestreringsbevis.
Mvh,
Lady_S

Tack för ett klart och redigt svar! har själv funderat på detta då det snart är dax att ut och åka och körkortsteorin är som bortblåst! :)

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 330
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 098
Senast: Amha
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 370
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka