Körers. för bil & släp?

-Remont-

Trådstartare
Räknas körersättningen annorlunda när jag kört med min bil och min transport någonstans gentemot att det bara vara min bil jag körde?

Var iväg på träning, med jobbets häst, långväga för någon dag sen och började fundera på detta.

Sv: Körers. för bil & släp?

Okej, tänkte om det var någon standard som det finns med bil (eller i alla fall verkar finnas).
Förhandlingssaker här brukar inte vara speciellt komplicerade som tur är.

Det finns ingen standard för bil. Det finns skattefritt belopp, men det hade jag inte kört för (täcker knappt bensinkostnaden beroende på vilken bil jag tar).

Det kan ju också vara så att arbetsgivaren inte ger dig något, utan du drar av i deklarationen istället.

Då är det väl standard med de folk jag har runt mig som jag hört av. :D
Sist jag hörde, vilket var ett bra tag sen så var det 18kr/mil (för bil).

Nja, nej ersättning får jag det är redan klart. Det bestämdes innan jag åkte.

18:50 är skattefria milersättningen, under det tycker jag inte man ska lägga sig. Personligen kör jag inte för under 25 kr/mil, då får de lösa det på annat sätt.

Debiterar vi mil så utgår 45 kr/mil.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter att ha undvikit en krock med en hårsmån har jag börjat fundera över högerregeln. Jag känner mig ganska osäker på hur den... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
5 855
Senast: Pegasus63
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 821
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 608
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka