Korrhårig hund som börjat fälla, rejält...

M

Mows

Jag har en 2årig blandras (bullterrier/staff/norrbotten) som för snart 3 veckor sedan börja släppa hår som nå jag vet inte vad.
Han har aldrig tididgare fällt päls, eller ja, lite mot vårskiftet och sensre höst men aldrig sånna här mängder, för det är galet mycket hår och det hamnar ÖVERALLT. :confused:

Har inte ändrat kostvanor eller andra rutiner, han äter samma torrfoder som han gjort sen han gick över på vuxenfoder, sen får han färskkött också, varierar mellan älg och häst. Han får även grönsaker i den nån det går att få i han ;)

Men varför har han satt gång och ömmsa skinn så pass som han gjort nu?
Kan han ha brist på något? Eller börjar han helt enkelt bli vuxen och pälsen ändras?? Har bara haft långhåriga Jämthundar förut så är inte van vid dessa korthåriga på samma sätt...
 
Sv: Korrhårig hund som börjat fälla, rejält...

Vet att mina hundar fäller typ allt varannat år ungefär. då blir dom helt kala ser ut som om dom har skabb ungefär. Mitt tips är att bada då brukar dom tappa rätt bra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en strävhårig, ganska långhårig blandras mellan jackrussel och dansk-svensk gårdshund har börjat fälla helt plötsligt. Han är...
Svar
4
· Visningar
1 490
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min schäferhane har nu fällt sen i mitten på april och det är inte lite heller! Fattar inte att det kan finnas päls kvar på den...
Svar
14
· Visningar
3 137
Senast: sandrabjelkelov
·
Övr. Hund Ja, alltså, det är inte roligt längre. Birk är som nämnt tidigare en blandras mellan rottweiler och pyreneer på 3,5 år. Det senaste...
Svar
14
· Visningar
24 702
Senast: snurran
·
Övr. Hund Min släthåtiga foxterrier fäller JÄMT. Varje dag, året runt. Hans mamma som har mjukar päls fäller nästan aldrig. Min förra korthåriga...
Svar
8
· Visningar
1 275
Senast: Bopplan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp