Korsbands operation!

E

eelliinn

Den 1 september ska jag göra min korsbands operation och jag undrar om det är nån här som har gjort en korsbands operation och hur lång tid tog det innan du kunde börja rida igen? ;)

Sv: Korsbands operation!

Jag gjorde min 28 april och red första gången igen 29 aug.. Fast jag var ju lite långsam att bygga muskler. Första tiden får man ju inte vara i stallet överhuvudtaget pga att såret är in till leden. Sen finns det andra lite mer praktiska problem med stallet, som att det var/är svårt att sitta på huk och att man ska vara försiktig med att gå på ojämn mark.

Sv: Korsbands operation!

Var väl i stallet efter ngn dag och stod och borstade,kunde inte hålla mej därifrån:)
Sen testade jag att rida efter ca 4-5 veckor men satte på mej stålskenorna och tog westernsadeln,min sjukgymnast sa att det var okey att prova sej fram

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har fått tid att operation för att ta bort min gallblåsan via titthål, Jag undrar när ni har börjat rida igen? Men oxå jobba...
Svar
4
· Visningar
547
Senast: Mirach
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
807
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 678
Senast: Ratax
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 210
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka