- Svar: 4
- Visningar: 572
Matte har pratat ett par dagar om att jag ska få sova över hos min gamla dagmattekatt Minnie och hennes hushållerska.
Hushållerskan är hjulburen, så jag får väja för henne. Men det funkar, jag ligger helst vid dörren om matte bara lurades och stod utanför…
Solen har skinit hela förmiddagen. Vid 14–tiden tog hushållerskan på mig selen och beordrade - kan ni tänka er??? mig att sätta mig innan för sovrumströskeln. Det var iofs lika bra. Då hon backade ut i foajén med elscootern… sen ropade hon på mig och satte mig bredvid sig i foajén när hon stängde in Minnie bakom galler och dörr.
Så här nöjd är man med sig själv, när man gått Sörbyängsrundan o hem förbi Epiroc, pinkat på 28 träd, 12 lyktstolpar och 11 grästuvor, samt gjort en rejäl nummer 2. Som tur var hade hushålkerskan avfallspåsar med sig…
Jag satt duktigt vid alla övergångsställen, tills hushållerskab sa - nu går vi. Hon berömde mig hela tiden, vi joggade lite och ibland sa hon sakta, sitt eller vänta, så där helt apropå då fick jag två matbitar. Jag fick göra godisök med matbitar på två ställen.
Senast ändrad: