Smärta hos hund

cassina

Trådstartare
Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I samband med löp så blir hon låg. Nästa löp kommer i början av juli.

I fredags kväll låg hon och sov i mitt knä. Från ingenstans spände hon kroppen och skrek högt samtidigt som hon kastade sig iväg. Sedan gick hon undan. Vi kände och klämde på henne men ingen reaktion alls. Var i valet och kvalet om vi skulle försöka få tag i någon jour vilket inte är lätt där vi bor. Bestämde oss för att avvakta. På lördag fm hände det igen dock inte lika kraftigt som kvällen innan. Hon hade ingen feber. Inget att gå på. Under söndagen och måndagen hände inget men på tisdagen lika kraftigt som första gången. Ringer djursjukhuset och får en akuttid.

Väl framme så lyssnar veterinären på hjärta och lungor som låter helt okej. Palperar och verkligen nästan försöker provocera fram en reaktion. Inget händer. Anser att hon är fint skick för sin ålder. Tar ett utökat blodprov som inte visar någon som helst avvikelse. Ingen inflammation eller infektion. Inget.

Hunden har inte haft feber. Ätit och druckit, kissar och bajsar normalt. Ingen ökad törst. Inga kräkningar. Analsäckar åtgärdade. Tandstatus okej. Kan gapa ordentligt. Böja och sträcka ut leder utan problem.
Diskuterar eventuellt problem med livmodern vilket veterinären finner osannolikt.
Det ser inte ut som epilepsianfall heller.

Vovven får en kur smärtlindring och inflammationshämmande och vila en vecka.
Nu har hon hittills inte skrikit något mer men ser djupt olycklig ut och följer mig som en skugga. Tycker hon smaskar en del men antar attt det kan vara en biverkning från medicinen.
Nästa steg blir att ultraljuda buken.

Någon som har input på vad som händer med min lilla vovve? Har haft hund i 50+ år och inte råkat ut för något liknande.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 291
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 259
Senast: Amaranthe
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 027
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
4 830
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp