Kort semester i sverige?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare sarabaran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 878
S

sarabaran

Jag och pojkvännen har endast några dagar semester ihop i år och vill gärna åka iväg någonstans men vart?

Vi är öppna för det mesta men måste vara inom Sverige. Vi har bil.

Vad kan man hitta på?

Sv: Kort semester i sverige?

Vad vill ni göra? Det finns massa olika saker att göra i Sverige :p Sola och bada? Shoppa och gå på museum? Sola och bada? äta god mat och flanera?

Jag och sambon lånade husbil förra året över en långhelg. Tanken var Norge men vi kom bara till Sveg :o
Vi stannade där det passade oss, sov en natt på hotell och hade kort och gott sjukt mysigt :love:

Vi är öppna för allt! :) Gärna sola, bada, god mat och lite shopping!

Men husbil/vagn kan vi nog hoppa.

Sverige är ett oerhört (!!) långt land.
Det är lättare att ge tips om du berättar ungefär var du bor.

Vad gillar ni? Sol o bad? Historia? Konst? Naturupplevelser?

Marstrand! :love: Eller Smögen, eller vilken som av de mysiga orterna på västkusten. Mysiga pensionat, ofta bra mat, ganska mkt liv och rörelse och uteliv och oerhört vackra miljöer!

Vi är precis hemkomna ifrån minisemester i Jämtland, 95 mil enkel resa för oss. Helt fantastisk natur om man gillar "naturmupp" liv:love: Shoppingen är väl iofs begränsad om man jämför med en helg i Stockholm;)

kl

Österlen! Mysiga Simrishamn, stranden vid Knäbäckshusen...:love: och nära Ystad, Malmö och Köpenhamn om nu inte vädret är nådigt. Ale stenar, Glimmingehus och Svenska Ords museum i Tomelilla - ja där finns massor att se och göra.

Åk runt i Halland är mitt tips, lite beroende på hur långt ni har att åka. Men det finns många fina stränder, roliga ställen att stanna och äta på och i de flesta städer finns iaf lite roliga affärer (annars har ni ju alltid Ullared :D).

Finns dessutom massa fin natur och en del fina sevärdheter :)

Bila runt lite på västkusten kanske? Sol och bad finns. Shopping finns. Gillar man djurparker finns Nordens Ark i naturskönt område (med vandringsleder nära inpå om man är lagd så).

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
847
Senast: Red_Chili
·
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
341
Senast: Halcyon
·
Kläder & Bli fin Jag har i princip inga byxor hemma. Jag avskyr byxor. Men ibland måste man ju ha på sig eländet och det enda jag står ut med i dagsläget... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 890
Senast: Bison
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera... 14 15 16
Svar
306
· Visningar
10 350
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V