Korta anatomiska bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 091
L

Lawendel

Jahapp, nu har hästtandläkaren varit hos oss, och det visade sig att det nya Sprenger Ultra Dynamic RS bettet var alldeles för långt (nästan 2 cm :eek::crazy:), trots att dom förra ägarna till ponnyn hävdade bestämt att han hade 11,5 i bettstorlek :crazy:... Så nu är det bara att byta bett då...
Men då är min fråga; finns det några anatomiska (sprenger eller liknande) bett i storlek 10 eller 10,5? Har bara sett Sprengerbetten i storlek 11,5 som kortast... Och det borde väl finnas kortare :confused:?

Svar=:bow:

Sv: Korta anatomiska bett?

Jahapp, nu har hästtandläkaren varit hos oss, och det visade sig att det nya Sprenger Ultra Dynamic RS bettet var alldeles för långt (nästan 2 cm :eek::crazy:), trots att dom förra ägarna till ponnyn hävdade bestämt att han hade 11,5 i bettstorlek :crazy:... Så nu är det bara att byta bett då...
Men då är min fråga; finns det några anatomiska (sprenger eller liknande) bett i storlek 10 eller 10,5? Har bara sett Sprengerbetten i storlek 11,5 som kortast... Och det borde väl finnas kortare :confused:?

Svar=:bow:

men borde du inte sett om bettet var för stort?

Jag gjorde inte det. Det såg ut att ligga bra. Men när tandläkarn höll på att visa och förklara hur man skulle se det, då såg jag ju...
De var inte det jag frågade om förresten.. :p

har gjort det, men jag hittar inte på några storlekar :confused:

Det varierar, vissa bett kostar mindre/mer än andra. Men de är billigare än Sprengers.

Liknande trådar

Western Jag har tänkt mig införskaffa en uppsättning westernutrustning till min sambos islandshäst. Har efter mycket om och men insett att...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Cilva
·
Utrustning Ända sedan jag såg Bomberbits Happy Tounge har jag velat testa något liknande. Har dock inte fått tummen ur utan växlar mellan två olika...
Svar
8
· Visningar
6 293
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 227
Senast: Asko
·
Utrustning Slänger ut frågan här eftersom jag inte hittar det jag söker.... Finns det sprenger dynamic Rs tvådelat i storlekar mindre än 11,5...
Svar
9
· Visningar
2 497
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?