Korta tyglar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MisterLillen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 273
M

MisterLillen

Någon som vet var man får tag i korta tyglar?
Skall ha till shettisen och hennes 5-åriga ryttarinna.
I dagsläget är tygelknutar bannlysta (så har inte ni, jag ska inte ha någon knut, så det så;) ).
Så nu sitter hon och kämpar med långa tyglar som trasslar in sig över allt och blir i stället urför:devil: på dessa.
Och tyglarna som följde med tränset strl sh var lika långa som mina i fs.
Kan ju iofs klippa, sy osv men smidigt om det finns redan klara:D

Sv: Korta tyglar?

Kan kanske finnas på hööks.
Jag köpte ett träns (det med mässingsspännen och pullargrimma) där för ett tag sen till ponnyn. Tränset var nästan för stort men tyglarna var två dm för korta och då har ponnyn ändå ganska kort hals. Tyglarna blev sen skänkta till ridskolans shettisar. Tränset jag köpte var i str ponny så det kan nog vara värt att titta på tyglarna i shettisstorlek som det finns där.

Börjes shettis träns har jättebra tyglar. De har snabbspännen, så de är lätta att ta av om hästen lr ryttaren skulle trassla in sig. Har dom tyglarna till nästan alla mina shettisar på knatteridningen....:)

Tackar för alla tips :bow: :bow:
Ser ni någon knas i en affär som rusar runt med måttband och mäter tyglar så är det jag :o .
Är trött på krigen med ryttarinnan :angel:

du kan få köpa av mig, har hur många nya tyglar till mini shetland och shetland som helst!
Jag rider inte utan har köpt träns där det har tillhört tyglar.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag är på jakt efter långa tyglar... och det verkar som om tyglar bara finns i en storlek (plus ponnyvarianter förstås)...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: schelin_j
·
T
Utrustning kanske borde ligga under "utrustning", men nu vill jag ha ett par tyglar i läder, utan stoppar (men gärna flätade eller "sudda"), långa...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: Pocahontas
·
Y
Utrustning Jag har ingen jättehäst, men likförbannat är en massa utrustning för liten. Nägon som har bra tips, jag har lusläst nätet men inte...
Svar
12
· Visningar
1 810
Senast: skuggi
·
Utrustning Sitter och kollar på olika tyglar då jag vill försöka införskaffa ett par sk islandstyglar eftersom de har hakar istället för spännen...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: jojjo_blondin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka