Kostnad för hund

(Har inte hundvakt på dagarna då hon kan vara med mig på jobbet. Däremot kom jag på att vi reser rätt mycket och har henne då på asdyra pensionat. Lägg på en tusenlapp till på vad jag sa innan.) :o
 
- Foder: 495 kr
- Försäkring: 250 kr
- Dagmatte: 1000 kr
- Ben och godis: ca 50-100 kr (köper knappt sådant eftersom att han inte är intresserad)
- Medlemskap i klubb: ca 300 kr/ år (brukshundklubb)

Har en hund på cirka 26 kilo.
 
Sen bör man tänka på också att med en större hund så blir vardagen dyrare! Du måste ha en stor bil, reser ni på annat sätt måste hunden ha biljett, allt blir omständligare och kräver lite mer planering och framförhållning. Allt slits mycket mer hemma också, från möbler till städgrejer, och det som är en liten olycka med en dvärgpudel blir snabbt en stor katastrof med en hund i berner sennen-storlek.

Det är liksom inte bara saker man köper direkt till hunden som kostar, utan det påverkar hela ens liv. :)

När den pyttelilla valpen tuggar sönder en stor skinnsoffa kan det också bli dyrt, trots att det inte är någon stor hund som varit i farten :D

(Vad det kostar för mig att ha hund vill jag inte tänka på, visst får jag tag på hundmat extremt billigt många gånger, men oj vad pengar jag då har att lägga på tävlingar istället... :o)
 
När den pyttelilla valpen tuggar sönder en stor skinnsoffa kan det också bli dyrt, trots att det inte är någon stor hund som varit i farten :D

(Vad det kostar för mig att ha hund vill jag inte tänka på, visst får jag tag på hundmat extremt billigt många gånger, men oj vad pengar jag då har att lägga på tävlingar istället... :o)

För att inte prata om vad vägglöss kan kosta i sanering. :D

(sorry - kunde inte låta bli! :angel:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag går i hundköpartankar och försöker räkna ut vad det kan komma att kosta per månad/år. Jag tänkte jag skulle skapa ett separat...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 562
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 960
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! Jag är en 12:årig tjej som längtar ihjäl sig efter en hund. Jag har ungefär 2000 kr sparat och sparandet tar sig. Jag har alltid...
Svar
18
· Visningar
2 215
Senast: Ferrari
·
Övr. Hund På onsdag morgon packar vi in oss i bilen och drar till norska västkusten. Vi ska jobba på en mellanstor fårgård (ca 250 tackor) med...
2
Svar
28
· Visningar
2 117
Senast: hagel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp