Kostnad för linoleummatta?

MissFideli

Trådstartare
Håller på och städar och såg att hallgolvet är duktigt repigt. Det ligger en linoleummatta där nu, så det blir väl samma om jag måste stå för en ny.
Vad kan det kosta på ett ca? Hallen är väl drygt 10 kvm skulle jag tro.
 
Sv: Kostnad för linoleummatta?

Skura golvet ordentligt, skölj med rent vatten och låt det torka.
Polisha sedan 3-4 varv så är golvet som nytt! Köp riktigt polish inte ICA-varianten.
 
Sv: Kostnad för linoleummatta?

Personligen skulle jag hellre lägga in ett klickgolv, fast det beror nog mest på att jag är tillfälligt förälskad i klickgolv och sjukt trött på linoleum!!
Det behöver inte bli så dyrt. Har inga priser i huvudet, men jag tror att det finns hyfsad kvalite för 150-250:-/kvm.

Har man raka vinklar och något bra att såga med så är det ganska enkelt att lägga golvet också.
 
Sv: Kostnad för linoleummatta?

Det här är inför en flytt i så fall, dvs ersättning av golv i hyresrätt pga onormalt slitage. Om jag nu måste byta.
 
Sv: Kostnad för linoleummatta?

Intressant! Skura med vad? Vatten och diskmedel? Är meningen då att man ska "förstöra" ytan och göra en ny?
 
Sv: Kostnad för linoleummatta?

Vatten och Ajax (el liknande).
Linoleumgolv ska ha den behandlingen minst 2 ggr/år.
 
Sv: Kostnad för linoleummatta?

jag fick ett slitet golv som var såpass slitet att när man satte skurmoppen mot den så sögs den liksom fast.... gick inte alls att skura. Jag skrubbade skinande rent sen bonade jag två varv med en ganska dyr polish, (nån hundralapp) golvet blev som NYTT. Så jag råder dig att testa det och kanske slippa måsta byta :idea: värt ett försök? Jag har kvar massor i flaskan och den är liksom 8 år gammal :) Köptes i en vanlig färgbutik, tog en extra hållbar till typ offentliga utrymmen :)
 
Sv: Kostnad för linoleummatta?

Tack båda för tipsen! Ska nog ta tag i det ändå, har samma matta i köket och den är urtrist i ytskiktet den med. Skrubba med skurborste? Eller svamp?
 
Sv: Kostnad för linoleummatta?

Är de så hårda? När jag flyttade nu senast hade jag i sammarbete med katterna lyckats med en stor (pocketbokstorlek i alla fall) färgfläck mitt på parketten i vardagsrummet. Flera dörrlister var det klösmärken på efter att katterna hoppat på handtagen och mattan i hallen var repig efter en snehängd dörr (som iof inte var mitt fel). Har inte hört ett pip om det:angel:
 
Sv: Kostnad för linoleummatta?

Jag vet inte. Men jag vill inte riskera att 1 v innan utflytt få reda på att jag måste betala flera tusen för golvomläggning. Hellre då att ta itu med det innan. Och räcker det med att skura och polera så är ju det kalas!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 661
Senast: lindaf
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 200
Senast: __sofia__
·
Hemmet Någon som har erfarenhet? Ska höra med firma/or också förstås, men vill höra erfarenheter och tankar. Scenario; ett äldre hus, ca 100...
2
Svar
37
· Visningar
3 320
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 284
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp