Kostnad för stängsel?

Pancakes

Trådstartare
Sitter med ett fiktivt skolarbete som går ut på att jag ska anlägga en lösdrift för ett tiotal hästar som ska gå i två flockar. Vad skulle man kunna tänka sig att det kostar att stängsla in ytor till det? Hur stor yta skulle man kunna tänka sig att det behövs?
 
Sv: Kostnad för stängsel?

När det gäller bete brukar man säga 1 ha per häst .Vad gällande kostnad för staket beror det ju på vad man väljer för stängsel.
Rovdjurstängsel tex kostar ungefär 45-65 kr meter.
 
Senast ändrad:
Sv: Kostnad för stängsel?

Vi stängslade in en ny hage i höstas med nya stoplar, nytt rep, nytt allting. Nu klurar jag på storleken på hage... :confused: Är dålig på mått, men säg storlek som 4 fotbollsplaner då.
Det blir ju litet till lösdrift, kanske skulle räcka till några få hästar.
Hur som helst så var kostnaden på den hagen 4000 kr, aggregatet ej inräknat.
EN stolpe av bra kvalitét kostar ju 25-30 kr beroende på tjocklek och längd.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 967
Senast: nexxa
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 681
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 653
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp