kostnad för vaccinering

_Peplis_

Trådstartare
vad betlar ni?

fick räkning idag från när vet var häe o vacc summa att betala 325:- (arvode, medicin, reseersättning +moms)
 
Med distriktsveterinär som har 1,5 mils resa så går influensavaccinering av två hästar på ca 1000 kr inkl resa, inställelse, stationsavgift och själva vaccineringen samt vaccin. SNORDYRT mao..
 
"Min" vet. tar då han kommer hem till stallet och vaccinerar 400.- för influensa och 500.- för influensa + stelkramp.
 
Vaccinerade bägge i somras, den ena fick dubbel och den andra bara influensa, har för mig att det kostade runt tusenlappen.
 
651kr för både infuensa å stelkramp...givetvis med alla avgifter å moms osv
 
Min veterinär tar 120 i utkörning, 180 för tetanusvaccin, 180 för botulism och 200 för influensan, moms tillkommer. :)
 
Vi slog ihop några stycken i somras, o betalade då 250/häst, de som bara vaccinerade influensa.
 
när jag kör till hbg djursjukhus så betalar jag 280kr för stelkramp och hästinfluensa. Och om vet kommer hem till oss betalar jag 250kr för samma. Helt okej.... mvh malin
 
200 kr/spruta (gäller stelkramp, hästinfluensa)
400 kr om det BÅDE är stelkramp o influensa (kombinerad spruta alltså)
Det är vad jag betalar. Veterinären (distrikts-) har knappt en mil att åka, men det tar han inget för eller så ingår det i priset se ovan.
 
sist min blev vaccinerad (i höstas) gick det på ca 700 kr (influensavaccin). Inräknat då resa, moms, sprutan osv.
 
Distriktsvetrinär: 550:- för influensa, tetanus och botulinum (inkl 2 resor med 1 veckas mellanrum). Vet är så snäll att han ringer runt till kolleger och hör om de ska botulinum vacc samtidigt = billigare för oss! :banana:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 713
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 649
Senast: Lhas
·
Hemmet Jag vet inte om jag ska betala det här eller bestrida Offert Vi har härmed nöjet att offerera badrum enligt besök Pris badrum...
2
Svar
25
· Visningar
2 886
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 204

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp