Kostnad för hästskor

Djurjouren

Trådstartare
Alla hovvisar och andra som köper skor, vad betalar ni för ett par? Skriv vilken sorts sko ni köper samt i vilka kvantiteter.

Sv: Kostnad för hästskor

Har hänt i bland att jag köpt skor och dom har väl legat på ca 20 kr st.. köper vanliga falsade mustad ..

Jag köper alltid skorna själv. Köper 2 par åt gången på hästaffären. vanliga falsade travskor kostar 35kr/paret och "guldskorna" han har fram kostar 120kr/paret :eek: . Dyra men bra eftersom han sliter ut skorna fram så fort annars.

Werkmans kallblodsskor, storlek 8. Jag betalar 60:-/paret och brukar beställa 20 skor åt gången. För att få skorna svetsade betalar jag extra men minns inte hur mycket.

Köpte häromdagen 1 par vanliga släta travskor och 1 par falsade travskor (båda paren av den "bredare modellen") för 65:- för alla fyra.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har ett klösträd till mina kissemissar som har ett par utslitna pelare. Just den sort jag har går inte att köpa reservdelar till...
Svar
5
· Visningar
404
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 052
Senast: Ajda
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
666
Senast: lil-sis
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 746
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka