landsbygdsbo
Trådstartare
vad ska SD göra nu, förutom att skälla på budbärarna

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemet med denna kalkyl är att endast ca 60% av offentliga utgifter inkluderas för OECD överlag. Kostnander av insfrastruktur, näringspolitik, rättsväsende, etc som totalt motsvarar ca 40% av offentliga utgifter ignoreras i beräkningen.
Malmö , Södertälje, Katrineholm och Borlänge märker ju av hur mkt rikare dom blivit pga invandringen, lär väl vara Sveriges rikaste kommuner utan några som helst sparkrav........not!
Jag har svårt att tro att hemvändande svenskar behöver underhållsstöd om de är bosatta i Djursholm, men det kan du ju undersöka. Presentera svaret här![]()
Nej just det..om en av två bidrar med en mille och den andra behöver understöd på 1/2 mille så bidrar de två med 250 000 per kapita eller hur?
Det är ju därför invandringskostnaden i stort är +-0 Därför att den största enskillda gruppen bidrar med så mycket så att det lyfter upp hela gruppens resultat
halleluja nån som kan matte!
att de uppradade kommunerna har utgifter är för att andra kommuner får ta emot intäkterna från de invandrarna som är en plusaffär. Det är inte invandrare som bor i ghetton, det är fattiga människor som befinner sig i ett utanförskap. (om man ska generalisera)
Jag tycker att det är helkonstigt hur man kan räkna på invandringen som helhet. Det är ju jättestora skillnader i din invandringen som sker. Arbetskraft eller anhörignvandring från tex Danmark eller Norge är ju helt olik den invandringen som sker genom flyktingar. Försöker man på något vis manipulera alla SD-väljare genom att spy ut missvisande information har man ju inte alls lyckats, snarare blir folk ännu mer arga på de etablerade och vänder sig till motståndarna.
Ärligt talat....måste vara den mest korkade rapporten jag har läst i mitt liv. Snacka om att blanda äpplen och päron och sen kalla det för äppelmos.
Malmö , Södertälje, Katrineholm och Borlänge märker ju av hur mkt rikare dom blivit pga invandringen, lär väl vara Sveriges rikaste kommuner utan några som helst sparkrav........not!
Jag tycker att det är helkonstigt hur man kan räkna på invandringen som helhet. Det är ju jättestora skillnader i din invandringen som sker. Arbetskraft eller anhörignvandring från tex Danmark eller Norge är ju helt olik den invandringen som sker genom flyktingar. Försöker man på något vis manipulera alla SD-väljare genom att spy ut missvisande information har man ju inte alls lyckats, snarare blir folk ännu mer arga på de etablerade och vänder sig till motståndarna.
Ärligt talat....måste vara den mest korkade rapporten jag har läst i mitt liv. Snacka om att blanda äpplen och päron och sen kalla det för äppelmos.
Humorartikel från DN, gjorde min dag
http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/
Jag förstår inte varför politiker måste envisas med att försöka manipulera och ljuga om något som är så uppenbart.
De kan väl börja med att rakryggat säga att invandringen/asylmottagandet, med allt vad det innebär, kostar skjortan men att de i egenskap av folkvalda bestämt att det är kostnader som måste få vara.
Därefter kan kanske en lösningsorienterad debatt ta vid - någon gång.
vad ska SD göra nu, förutom att skälla på budbärarna![]()