T

Trassel_tösen

Hur mycket kostar det att köpa torv på ett ungefär?? Jag ska kanske ha en c-ponny i höst, hur mycket brukar man köpa in per gång? Var kan man köpa torv? Granngården?
tack på förhand
/L loppizz@hotmail.com
 
Vi köper från en gubbe som bara säljer torv. Då är det strötorv och ingen trädgårdstorv. Kostar 65 kr balen. Balarna är stora och vi är super nöjda :)
 
Där jag köper kostar det 80kr/balen (ungefär lika stor som en kutterbal) Alltså ganska mycket dyrare än kutter.
 
Vi köper av stallägaren för 65:-/bal. Vet ej var denne handlar ifrån.
 
Vi köper från Granngården,de tar ca 80;- för en hårdpressad 400-liters-bal.Vi brukar köpa 5-6 balar/häst och gång och det räcker ca en månad till mitt fullblodssto, till den andra hästen,en C-ponny går det åt ca 1 bal/vecka.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: lillan222
·
Foder & Strö Hej alla kloka och erfarna hästägare! Berätta allt ni vet om vinterbete! Hur mycket energi, protein och mineraler? Till vilka...
2
Svar
22
· Visningar
2 011
Senast: Ise
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
511
Senast: Gimlan
·
Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp