Bukefalos 28 år!

Krafft Blå/Röd

C

Cronis

Någon som fodrar med det?

Det står att det är att kompletteringsfoder till hästar som utfodras med havre.
Då ingår det alltså inget havre i fodret?
Måste man ge havre vid sidan?

Hur mycket bör man ge om det ska ges som enda kraftfoder, till en häst i lätt/medel träning?
Hur mycket ger ni?
 
Sv: Krafft Blå/Röd

Det står att det är att kompletteringsfoder till hästar som utfodras med havre.

Det stämmer inte alltid till 100%, din höanalys bestämmer om det behövs BlåRöd till havren eller havre till BlåRöd, sas. Eller om något av det alls behövs...


Måste man ge havre vid sidan?
Det bestäms som sagt av hur din grovfoderanalys och totalfoderstat ser ut, det kanske inte behövs havre till.

Hur mycket bör man ge om det ska ges som enda kraftfoder, till en häst i lätt/medel träning?
Återigen, hur ser foderstaten ut i övrigt?
Finns ingen foderstat beräknad på en aktuell grovfoderanalys så är det du som ser och rider hästen dagligen som gissar bäst och kan prova dig fram hur mycket du ska ge.
 
Sv: Krafft Blå/Röd

Hej. Jag använder Blå/Röd till min travare. Har just gjort ny foderstatsberäkning pga jag tyckte han föll ur lite och inte orkade riktigt. Förutom mitt analyserade (givetvis) hö så har jag kompletterat med K****t Sport. Får se om det blirnågon skillnad, vilket det rimligtvis bör bli. Jag fodrar aldrig med havre.
Det är svårt att säga hur mycket du skall ge. Du får utgå från höanalysen.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 245
Senast: Cambrie
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 476
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp