Krafft groov och rehab

Maris_

Trådstartare
Jag undrar om Krafft Groov innehåller någon havre?
Vad är skillnaden på den och Krafft Rehab?

/ Maris
 
Ja det gör den. Antar att du fått råd från Strömsholm att ge ngt speciellt efter buköppningen?

Vetekli, linfrö, bra hö, är bra att basera foderstaten på i ditt fall. Kanske behöver han gå upp i vikt? Då är ju både groov och rehab bra (samt lucern).
 
Njäe, fick inga speciella råd så. Smörjande mat tex kli ska hon få iaf och betfor nu och så ska hon få lite majsolja. Sedan skulle jag kunna gå tillbaka till hennes vanliga mat sakta. Hon äter i vanliga fall 1 kg kraft grov och 1 kg lucern per dag.
Funderar på rehabs egenskaper, om det kan vara bättre? Hon får 10 kg hö, fjolårets nu, och så fort det är slut ska vi gå över till hösilage.

Hon hade ganska dåligt hull innan, och har nu ännu sämre. :( Hon kommer ju att vara pensionär nu pga av hennes hjärta, så foderstaten får väl ses över, även om hon inte reds hårt innan. Men jag känner mig lite förvirrad ändå. :)
Hon ska ju ha boxvila nu med promenader, och jag vill undvika att hon blir alltför pigg, därav frågan om det är havre i groven.
/ Maris
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 491
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Vad har ni för upplevelse med den? Den är ju relativt ny. Jag har den till min pojke nu och testar eftersom han...
2
Svar
26
· Visningar
2 335
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
1 292
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
616
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp