Krafft Miner BlÅ / Krafft Miner GrÖn.

Sv: Krafft Miner BlÅ / Krafft Miner GrÖn.

peter_lundin skrev:
Normalt sett behöver hästar inga extra mineraler på betet med undantag för digivande el växande hästar där det kan behövas.
PL

Vi har ett hyfsat "normalbete" hos oss (hästarna blir runda å goa...) och jag har aldrig gett något extra. Varken mineraler eller kraftfoder.
Kan jag alltså lugnt fortsätta att ha hästen på "bara" bete? Inte mineraler eller selen eller nåt?

De andra i stallet springer runt med mineralpyttsar och gud vet vad, så ibland blir jag lite orolig för att jag har missat nåt...

Det undrar jag också. Har hört att man ska ge selen eller E-vitamin på betet?

Vit miner innehåller bara 55 Ca och 65 P enligt Kraffts hemsida.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 172
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 346
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
691
Senast: WildHorse
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
916
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka