Krafft oil

Menar du Energy Oil? En foderrådgivare sa åt mig att ge en dl per kg Groov, på sommaren iaf.. Men det blev min pålle för het på, även när hon gick 2 ggr om dan på ett fälttävlansläger! :crazy: Tog bort oljan helt, då gick hon bra. :o

Det beror ju på vad man ger i övrigt. Saknas det energi i foderstaten, alltså man har redan mycket protein, så får man ju ge i förhållande till hur mycket som saknas.

Jag undrar mest allmänt-alltså om det är samma regel som annan olja-max 100 gr/100kg häst/dag.

På vet.s inrådan ska spnnmålet bort ur foderstaten och jag måste då komplettera upp lusernet med energi. Tänkte då på oljan.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 066
Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 906
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka