Kraftig allergisk reaktion

Var med om liknande när jag var ung. Det visade sig att jag inte tål sol. Har 30 år senare fortfarande svårt att vistas i solljus längre stunder. Annars kan infektioner orsaka liknande reaktioner.
 
Var med om liknande när jag var ung. Det visade sig att jag inte tål sol. Har 30 år senare fortfarande svårt att vistas i solljus längre stunder. Annars kan infektioner orsaka liknande reaktioner.

Sol tål jag absolut och tveksam till infektion, har tränat, varit i stallet som vanligt efter, full av energi och pigg som en glad mört 😁
 
Korsreaktioner kan vara nog så allvarliga. Jag har ingen ”tillräckligt” allvarlig primärallergi för födoämnen som kunde förklara reaktionerna. Ändå hade jag en flera år lång period då jag knappt kunde äta något utan att tungan svullnade och jag fick nässelutslag.

Hur gick det över, bara av sig själv?
 
Hur gick det över, bara av sig själv?

Inte helt eftersom jag har varit allergisk mer eller mindre hela livet. Men successivt kunde jag börja äta allt fler saker. Det tog nog minst 10 år innan det blev mer normalt. Men jag vågar mig fortfarande inte på baljväxter - inte ens gröna ärter.
 
hasseln brukar köra igång och blomma och släppa ifrån sig pollen före jul när det är milda höstar-förvintrar
//en som brukar kunna tala om när hasseln blommar, utifrån sina allergiska reaktioner...
Så fick jag förklaringen till varför jag hade 1,5 timmes konstant nysande natten till lördag. Hjälpte med tablett men förstod inte varför
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 541
Senast: tott
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 183
Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 200
Senast: Lindsen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 105
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp