Kräm som FUNGERAR mot svarta ringar och påsar under ögon?

Bukefalos 30 år!

NilHe

Trådstartare
Jag undrar om någon har tips på kräm som reducerar mörka ringar under ögonen och även minskar påsar/svullnad? Alltså inte döljer dem bara utan minskar dem - finns det i verkligheten? Har testat några som fått bra betyg men inte sett någon förändring alls trots noggrann användning i ett par månader.

Jag är inte läkare eller ens speciellt duktig på hud.

Men förnuftsmässigt tänker jag att det nog inte är receptfria grejor som ändrar hudens färg och krymper hud?

Men blir gärna överbevisad :)

Jag är inte läkare eller ens speciellt duktig på hud.

Men förnuftsmässigt tänker jag att det nog inte är receptfria grejor som ändrar hudens färg och krymper hud?

Men blir gärna överbevisad :)
Jag med, vill gärna bli överbevisad om min egen skepticism alltså 😃 Saker utvecklas ju.

Är ingen expert, men hudvård handlar överlag om:
Mild rengöring
Återfuktning
Retinoler
Solskydd
Släng i något med vitamin C så har du alla baser täckta.

Vad för hudvård har du idag?

Det en sån kräm kan avhjälpa är om man har tillfälligt mörka ringar pga svullnad/trötthet, och då hjälper det lika bra att tex massera lätt med en kall tesked. Mörkt under ögonen pga tunn hud så att blodkärlen syns igenom, det går bara att täcka så att det inte syns men aldrig att få bort.

Jag undrar om någon har tips på kräm som reducerar mörka ringar under ögonen och även minskar påsar/svullnad? Alltså inte döljer dem bara utan minskar dem - finns det i verkligheten? Har testat några som fått bra betyg men inte sett någon förändring alls trots noggrann användning i ett par månader.

Jag vet faktiskt inte. Min betydligt äldre kollega kallade det "hopp på burk" när jag sa att jag skulle leta efter något sådant, och själv hade hon gett upp den tanken för länge sedan.

Är jag trött blir det värre, är huden uttorkad så ser det värre ut än vad det är. Så jag försöker dricka vatten, hålla huden återfuktad och prioritera sömnen. En tunn concealer som döljer det blåa lite, men den får inte vara för tjock för då ser det onödigt rynkigt ut. Resten... ja, det får va 🤷‍♀️ En kan ju inte vara ungdom för alltid.

Jag har aldrig testat själv och skulle aldrig rekommendera det, men hemorojdsalva har jag hört kan fungera mot svullnader under ögat.

Jag gillar eye-patches från xlash. Tycker de både är väldigt sköna och gör skillnad. De förvaras i kylskåp så såklart påverkar det

Svarar alla: jag misstänkte att det är så det är, dvs man kan "gömma" men inte få bort 😕 Jag ser numera (senaste halvåret kanske?) så sliten och trött ut och det känns så trist. Hade hoppats på en mirakelkräm som åtminstone hjälpte något 😃 men ska testa de där padsen och annars kyla. Retinol testade jag och fick röda utslag så det vågar jag mig inte på igen. Får väl fråga på någon sminkavdelning hur man skulle kunna dölja det. Tack för svar!

Jag har använt Xlash brightning vitamin C eye stick tidigare och jag upplevde det som att det hade effekt efter ett par veckor.
Jag har en sån där röd fläck under ena ögat med ytliga blodkärl och det blev faktiskt mindre framträdande men så kom sommaren och jag slutade med sticket och sedan har jag inte börjat med det igen och fläcken är lika röd igen som innan jag började med sticket så det är ingen permanent effekt.

Man brukar ju säga att om något låter för bra för att vara sant så är det det. Många produkter lovar en himla massa men resultaten matchar ju sällan.

Jag resonerar som så att om det faktiskt fanns en kräm som gjorde detta på riktigt så hade vi verkligen vetat om det.

Man brukar ju säga att om något låter för bra för att vara sant så är det det. Många produkter lovar en himla massa men resultaten matchar ju sällan.

Jag resonerar som så att om det faktiskt fanns en kräm som gjorde detta på riktigt så hade vi verkligen vetat om det.
Ibland vill jag vara naiv och tro på det som utlovas 😁

Ögonkräm/serum med tranexaminsyra och niacinamid mot pigmentering (mer gul/brun ton) eller koffein om du är mer mot det blå-lila hållet. Koffein ska väl även kunna hjälpa mot puffighet/svullnad av vaskulär anledning.
Har hyfsad evidens, men det finns nog inga mirakelmedel.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka