Bukefalos 28 år!

Krångel med bärbar dator

Congeria

Trådstartare
Häromdagen pajade datorn självklart. Det vart en massa streck över hela skärmen, försöker jag starta om så delas skärmen bara upp i små rutor och man kommer inte in på själva datorn.
Min far trodde att det var grafikkortet som gått sönder (typiskt då man inte kan byta ut det väl? bara att kasta skiten?) så vi skruvade upp botten.

Ovanpå grafikkortet gick nån slags "ledning", kan det ha med kylaren att göra? Och där hade 2 skruvar släppt, eller ja, dom 2 runda sakerna som skruvarna skruvas fast i hade lossat från datorn (var bara limmat).

Kan det vara felet att datorn inte funkar? Att det inte får tillräcklig kontakt eller nåt? Har kontaktat LG men har inte fått något svar på flera dagar nu.. Detta borde väl gå på garantin, att limmet lossnar därinne kan väl inte vara mitt fel?:confused:
Garantin gäller ju inte vid yttre påverkan. Dock är jag självklart rädd om min dator, har slitit arslet av mig för att skaffa den så går den inte att fixa blir jag riktigt ledsen:(
Funderar på om man kan limma dit dom där plupparna själv och kanske lägga in något därinne som trycker ner dom då det är en del spänning. Är rädd att dom bara ska ploppa upp igen om jag bara använder lim.




Tacksam för svar
:bow:
 
Sv: Krångel med bärbar dator

Är datorn inte för gammal så skall det täckas av garanti, alternativt kan du åberopa reklamationsrätt.
 
Sv: Krångel med bärbar dator

Den är inte ens 2år gammal (garantin gäller 2 år), får försöka få tag på dom igen. Tack för svar!
 
Sv: Krångel med bärbar dator

För övrigt, om det är grafikkortet som krånglar, går det ändå få tag på sparade dokument och bilder m.m. på något sätt? Det är ganska mycket arbete jag lagt ner om man säger så =/
 
Sv: Krångel med bärbar dator

Jadå, det är "bara" att flytta hårddisken till en annan dator, borde inte vara så farligt svårt.
 
Sv: Krångel med bärbar dator

det du troligen råkat ut för är ett glapp i skärmkabeln.. var väldigt vanligt på dells laptop för ett par år sedan vet jag.. att det är på andra också skulle inte förvåna mig.

dör grafikkortet brukar man inte få någon bild alls, iaf så har jag haft det så de gånger grafikkort gett upp..
 
Sv: Krångel med bärbar dator

Har plockat ur hårddisken nu och köpt nån grej så man kan använda den som extern hårddisk så det är löst:) Men ska kontakta LG igen så jag får skicka in den på lagning.
 
Sv: Krångel med bärbar dator

Ja nånting måste ju vara glapp med tanke på att datorn har 2 skruvar lösa inuti =/
 

Liknande trådar

Äldre jag har sett massvis av personer dammsuga sina datorer, både stationära och bärbara flera gånger. När jag gjorde det straxt innan jul...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: emlem
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 585
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Sitter just nu vid min mammas bärbara dator och den håller på att göra mig knäpp:mad:. Det är en nyare HP med Windows Vista. När man för...
Svar
2
· Visningar
2 010
IT & mobiler Jag skulle behöva en bärbar dator för att jag senare ska börja plugga och då kan det ju vara bra att inte behöva sitta hemma och uggla...
Svar
4
· Visningar
1 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp