Krångelregler

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick för mig att googla på vilka regler som gäller vid deltidsarbetslöshet. Tydligen finns det en gräns på 60 veckor som man får vara deltidsarbetslös. När dessa 60 veckor har gått kan man säga upp sig från sitt arbete och om lönen för arbetet var lägre än ersättningen från a-kassan, så blir man inte avstängd. Jag tolkar det då som att man blir avstängd om man tjänat för bra.

Det här känns som om jag sitter och försöker välja mellan pest och kolera. Borde jag se till att bli av med arbetet helt och hållet, för att inte bli avstängd från a-kassan vid ett senare skede? (Jävligt konstigt att reglerna uppmuntrar uppsägning f.ö.) Kan jag ens bli av med arbetet helt och hållet? Jag antar det om jag motsätter mig den 50%-iga anställningen. Det var ju en från facket som ringde mig här om dagen gällande min uppsägning och hon frågade om jag godtog omplaceringen, vilket det i praktiken är när jag går från 100% anställning till 50% anställning.

Vad gäller att hitta ett nytt jobb så sitter jag nog på pottkanten. Jag vet inte hur i hela friden jag ska lyckas hitta ett jobb ö.h.t. och om jag ens kommer att kunna fungera på ett nytt jobb. Det är ju inte direkt så att det vimlar av jobb i den här regionen om man inte kan tänka sig att jobba inom vård eller skola. Det här känns tufft.

Jag vet inte riktigt vilka beslut jag måste ta. Jag vet inte heller om jag skulle kunna ersätta ett inkomstbortfall genom att hyra ut rum eller lillstuga.

Blah... Det här är inte kul.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 774
Senast: Dimmoln
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 304
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I och med att jag bytte jobb fick jag väldigt mycket längre resväg till jobbet. Vägen går dock nästan hela vägen genom skogen, och min...
Svar
0
· Visningar
426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp