Kremering av häst

KasperTim

Trådstartare
moderator får gärna flytta tråden om den ligger helt fel!

det är så att jag funderar på att kremera min häst när det är dags att ta bort honom, bnågon som har erfarenheter av detta?
 
Sv: Kremering av häst

Det enda jag kan säga är att det är dyrt, för dyrt för att jag ens ska ha funderat på det. Så se till att ha lite undanstoppat när det är dags.
 
Sv: Kremering av häst

Det beror nog lite på var i landet man bor. Utanför Ängelholm, i Munka-Ljungby, finns ett hästkrematorium. Att avliva och separatkremera en häst där skulle kosta mig strax under 9000 kronor, det är inte så mycket mer än vad en avlivning med åtföljande destruktion skulle kosta.
 
Sv: Kremering av häst

Jag har kremerat min häst.. Han står i en trälåda i hallen...
De hämtade honom på djursjukhuset i helsingborg och sen blev han skickad på posten.
 
Sv: Kremering av häst

Det beror nog lite på var i landet man bor. Utanför Ängelholm, i Munka-Ljungby, finns ett hästkrematorium. Att avliva och separatkremera en häst där skulle kosta mig strax under 9000 kronor, det är inte så mycket mer än vad en avlivning med åtföljande destruktion skulle kosta.
Tja dyrt och dyrt, ditt pris är ungefär dubbelt så mycket som det dyraste alternativet för mig. ;)
 
Sv: Kremering av häst

Jag har fått ett pris på 5000 kr och det tyckte jag var överenskommligt då det är första egna hästen för egna köpta pengar, så han är lite speciell..
 
Sv: Kremering av häst

Efter att ha läst om flickan, som i ett reportage i länstidningen om soptippen sett en bild av sin avlivade häst i ett moln av fiskmåsar tänkte jag själv att det där vill jag aldrig vara med om.

Eftersom pappa har gård så var min tanke att söka tillstånd och gräva där när den dagen kom. Nu säger mina bröder ifrån om det, så jag har tänkt om och funderat på kremering i stället.

Men, hur går allt till?
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 925
Senast: tanten
·
Ridning Jag hoppas att jag la tråden rätt, annars får moderator flytta den! Jag undrar vad ni har för erfarenhet av struppipare? I normal...
Svar
4
· Visningar
932
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 037
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp