Bukefalos 28 år!

Kremering av häst

KasperTim

Trådstartare
moderator får gärna flytta tråden om den ligger helt fel!

det är så att jag funderar på att kremera min häst när det är dags att ta bort honom, bnågon som har erfarenheter av detta?
 
Sv: Kremering av häst

Det enda jag kan säga är att det är dyrt, för dyrt för att jag ens ska ha funderat på det. Så se till att ha lite undanstoppat när det är dags.
 
Sv: Kremering av häst

Det beror nog lite på var i landet man bor. Utanför Ängelholm, i Munka-Ljungby, finns ett hästkrematorium. Att avliva och separatkremera en häst där skulle kosta mig strax under 9000 kronor, det är inte så mycket mer än vad en avlivning med åtföljande destruktion skulle kosta.
 
Sv: Kremering av häst

Jag har kremerat min häst.. Han står i en trälåda i hallen...
De hämtade honom på djursjukhuset i helsingborg och sen blev han skickad på posten.
 
Sv: Kremering av häst

Det beror nog lite på var i landet man bor. Utanför Ängelholm, i Munka-Ljungby, finns ett hästkrematorium. Att avliva och separatkremera en häst där skulle kosta mig strax under 9000 kronor, det är inte så mycket mer än vad en avlivning med åtföljande destruktion skulle kosta.
Tja dyrt och dyrt, ditt pris är ungefär dubbelt så mycket som det dyraste alternativet för mig. ;)
 
Sv: Kremering av häst

Jag har fått ett pris på 5000 kr och det tyckte jag var överenskommligt då det är första egna hästen för egna köpta pengar, så han är lite speciell..
 
Sv: Kremering av häst

Efter att ha läst om flickan, som i ett reportage i länstidningen om soptippen sett en bild av sin avlivade häst i ett moln av fiskmåsar tänkte jag själv att det där vill jag aldrig vara med om.

Eftersom pappa har gård så var min tanke att söka tillstånd och gräva där när den dagen kom. Nu säger mina bröder ifrån om det, så jag har tänkt om och funderat på kremering i stället.

Men, hur går allt till?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 676
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel
Dagbok Lägenheten är helt kaos. Så till helgen ska jag röja lite vilket jag måste för jag ska få hit en diskmaskin som jag insåg jag nog måste...
Svar
11
· Visningar
1 604
Senast: astronaut
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 904
Senast: Wille
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
679
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp