Kriget i Ukraina, 2023 edition

Jag vet inte var jag ska posta den här.
Ukrainatråden? NATO-tråden? Roliga bilder? Inte alls?

Den är lite för bisarr för att inte posta alls.
Det får bli Ukraina-tråden, eftersom i Ukraina har det luftlandsatts VDV-soldater (Ryska fallskärmsjägare), och det här är vad denna bildskapare förväntar sig ska hända om VDV luftlandsätts i olika delar av Sverige.

Välkomna till Operation Barbro.

(hoppas texten är läsbar...)

OpBarbro.jpg
 
Senast ändrad:
Den här är inte heller självklar i den här tråden, men Georgien har också sina LPR/DPR (Sydossetien/Abchasien). Och folket vill gå med i både NATO och EU. Till skillnad från Ukraina har de dock en lite mer ryssvänlig regering, som arbetar på att införa en lag om utländska agenter, liknande den som infördes i Ryssland för 3-4 år se'n.

However, den här filmsnutten är från protesterna i går kväll, och visar hur mycket vilja det finns hos folket.
Postas också med tanke på dagens datum, 8/3, den internationella kvinnodagen.

 
Vladimir Solovyov och hans magasinsprogram i Ryska Stats-TV 1 har ändrat ton litegrann.
11 minuter. "Kan Ryssland besegra NATO?"

 
Eh, kinesisk statlig media? Så skulle nog ta det med lika stort förtroende som Larinvov eller statlig rysk media.
Ja och varför skulle kinesisk statlig media lägga in ett landområde till USA så att de plötsligt får en landgräns med dem? Hur kom de fram till den märkliga remsan till Norge? osv. osv.
Jag kan aldrig tro att Kina skulle släppa en så galen karta och visas den i deras statliga media så är den just släppt.
 
Den kartan ser märklig ut på många sätt. Hur säker är din källa?
Ingenting är säkert.
Det här kan lika gärna vara en trollning av Ryssland från Ukraina.

Jag skulle nog varit tydligare med att rolighetsfaktorn var större än autenticitetsditon då jag lade ut den -och se’n har jag varit på språng.

Den undre bilden är den som sägs vara från kinesisk tv. Den övre ska vara en översättning på kartan.
 
Som misstänkt med andra ord. Kina skulle aldrig "våga" göra sig osams med Ryssland.
Som misstänkt, ja.

Men Ryssland är i det stadiet just nu att länder som Serbien (!), Moldavien och Georgien vågar göra sig osams med Ryssland. Så då "vågar" också Kina det.

Samtidigt är Kinas just nu våta dröm att a) få kontroll över ryska naturtillgångar, och b) klassas som en arktiskt land den dag de naturtillgångar som finns i Norra Ishavet delas upp av de arktiska länder som finns just då.

Det finns fina skäl till att
  • Trump ville köpa Grönland.
  • Kina håller på att fjäska för Grönland.
  • Danmark var/är kränkta över (då) USA's och (idag) Kinas lite för tydliga intresse av Danskt territorium.
 
Som misstänkt, ja.

Men Ryssland är i det stadiet just nu att länder som Serbien (!), Moldavien och Georgien vågar göra sig osams med Ryssland. Så då "vågar" också Kina det.

Samtidigt är Kinas just nu våta dröm att a) få kontroll över ryska naturtillgångar, och b) klassas som en arktiskt land den dag de naturtillgångar som finns i Norra Ishavet delas upp av de arktiska länder som finns just då.

Det finns fina skäl till att
  • Trump ville köpa Grönland.
  • Kina håller på att fjäska för Grönland.
  • Danmark var/är kränkta över (då) USA's och (idag) Kinas lite för tydliga intresse av Danskt territorium.
Men Kina skulle aldrig gå ut officiellt med det. De lurar snarare i kulisserna och grabbar åt sig när möjlighet finns. De vill i nuläget ha då bra relation till Ryssland som möjligt för att kunna utnyttja dem så länge det går.
Och de kommer inte vilja dela med USA
 
Men Kina skulle aldrig gå ut officiellt med det. De lurar snarare i kulisserna och grabbar åt sig när möjlighet finns. De vill i nuläget ha då bra relation till Ryssland som möjligt för att kunna utnyttja dem så länge det går.
Och de kommer inte vilja dela med USA
Så är det ju.
Allt Kina gör består i att tjäna så mycket pengar som möjligt i det långa loppet.
Hur pengarna tjänas är inte intressant, bara att de görs.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp