Kriget i Ukraina, 2023 edition

Jag vet inte hur många gånger jag tittat på det där Lavrov klippet sedan igår kväll. Det är helt otroligt att han kan säga det han säger och perfekt att han blir utskrattad. Vilket universum lever ryZZarna i och tror de verkligen att de ska kunna upprepa lögnen att de blev anfallna tillräckligt många gånger för att det ska ses som sant? Visst funkar det på massor av saker, tyvärr, men den där lögnen är lite för stor för att det ska vara så enkelt.
 
Jag vet inte hur många gånger jag tittat på det där Lavrov klippet sedan igår kväll. Det är helt otroligt att han kan säga det han säger och perfekt att han blir utskrattad. Vilket universum lever ryZZarna i och tror de verkligen att de ska kunna upprepa lögnen att de blev anfallna tillräckligt många gånger för att det ska ses som sant? Visst funkar det på massor av saker, tyvärr, men den där lögnen är lite för stor för att det ska vara så enkelt.

Symptomatiskt så tittar han ner i golvet när han säger just det…
 
Jag vet inte hur många gånger jag tittat på det där Lavrov klippet sedan igår kväll. Det är helt otroligt att han kan säga det han säger och perfekt att han blir utskrattad. Vilket universum lever ryZZarna i och tror de verkligen att de ska kunna upprepa lögnen att de blev anfallna tillräckligt många gånger för att det ska ses som sant? Visst funkar det på massor av saker, tyvärr, men den där lögnen är lite för stor för att det ska vara så enkelt.

Samma här! ett fantastiskt klipp! Helt ofattbart att han kan sitta där coh säga det han säger. Men bra att publiken skrattar åt honom.
 
Spektakulär drönarfilm på när vitryska partisaner - med hjälp av drönaren - spränger de vitala delarna på ett ryskt A-50 Mainstayplan.

Ryssarna har inte många radarspaningsplan i drift, och i och med denna förlust, klarar de förmodligen inte längre av att stadigvarande patrullera den ukrainska gränsen. Tack till sanktionerna se’n 2014.

Det har figurerat drönarfilmer på detta event tidigare, men då har det varit av rekogniseringskaraktär.
(Och det var en annan drönare som sprängde tefatet på planets rygg.)

https://www.instagram.com/reel/CpUqjeIgLwK/?utm_source=ig_web_copy_link
 
Spektakulär drönarfilm på när vitryska partisaner - med hjälp av drönaren - spränger de vitala delarna på ett ryskt A-50 Mainstayplan.

Ryssarna har inte många radarspaningsplan i drift, och i och med denna förlust, klarar de förmodligen inte längre av att stadigvarande patrullera den ukrainska gränsen. Tack till sanktionerna se’n 2014.

Det har figurerat drönarfilmer på detta event tidigare, men då har det varit av rekogniseringskaraktär.
(Och det var en annan drönare som sprängde tefatet på planets rygg.)

https://www.instagram.com/reel/CpUqjeIgLwK/?utm_source=ig_web_copy_link
Grejen är att attacken var inte det första besöket på basen utan de var där och rekade först.
Måste var sjukt pinsamt för ryssarna med den här filmen för att sedan få planet allvarligt skadat.
 
Såg den här videon igår. Tycker den är väldigt intressant i sammanhanget. Tyvärr lite lång men tycker det var väl värt att spendera drygt 30 min på den
 
Kollar man pp Zekenskys Facebook så verkar det som att det finns någon video där ute som visar en soldat som säger Slava Ukraina (Ära åt Ukraina) till terrorist ryssen då böir avrättad. Så misstänker att detta klipp har med det att göra.
Det klippet kom vad jag vet ut idag, nej jag har inte tittat på det, och bankomaten är ju rätt gammal så tror inte det finns någon koppling
 
Det klippet kom vad jag vet ut idag, nej jag har inte tittat på det, och bankomaten är ju rätt gammal så tror inte det finns någon koppling
Okej, jag missade visst datumet på ditt klipp och det kan nog stämma att klippet med avrättningen är från idag (har inte sett det och vill inte se). Har bara sett fotot på soldaten. Må han vila i frid
 
Det där Ryssland... Jag trodde faktiskt inte att ett land som RyZZland också använde samma vidriga n
metoder som IS fram tills invasionen av Ukraina.
Kollade på en dokumentär som beskriver hur ryssarna bland annat våldtar barn framför deras föräldrar och massa annat så vidrigt att man blir mållös och gråtfärdig.
Varje dag i ett år har vi nu fått höra om ryzzens vidriga metoder och krigföring och jag tror att Ryssland kommer bli ett väldigt isolerat land, lika trovärdigt som Nordkorea, i flera generationer framöver.
Vilken seger det måste vara för Ryzzland.
 
Det där Ryssland... Jag trodde faktiskt inte att ett land som RyZZland också använde samma vidriga n
metoder som IS fram tills invasionen av Ukraina.
Kollade på en dokumentär som beskriver hur ryssarna bland annat våldtar barn framför deras föräldrar och massa annat så vidrigt att man blir mållös och gråtfärdig.
Varje dag i ett år har vi nu fått höra om ryzzens vidriga metoder och krigföring och jag tror att Ryssland kommer bli ett väldigt isolerat land, lika trovärdigt som Nordkorea, i flera generationer framöver.
Vilken seger det måste vara för Ryzzland.

Det trodde du inte? Det trodde jag. Är inte alls förvånad faktiskt. Men så har min släkt ursprung i ett land som plågats av ryssen. Har fått höra sen barnsben att Ryssland kan man inte lita på. De gör nu bara det jag hela tiden fått berättat för mig att de är kapabla till.

Lite ironiskt är det allt att Putin beskyller Ukraina för att vara nazister när han själv har plockat många blad ur Hitlers bok.
 
Kollar man pp Zekenskys Facebook så verkar det som att det finns någon video där ute som visar en soldat som säger Slava Ukraina (Ära åt Ukraina) till terrorist ryssen då böir avrättad. Så misstänker att detta klipp har med det att göra.
Nej. Det är fel tidsordning. Soldaten som avrättades dök upp igår.

Det finns nu gott om stiliserade bilder på hans sista sekund i livet. Om den filmen skulle dyka upp, titta inte.


Edit: man kan också läsa hela tråden innan man svarar…
 
Det där Ryssland... Jag trodde faktiskt inte att ett land som RyZZland också använde samma vidriga n
metoder som IS fram tills invasionen av Ukraina.
Kollade på en dokumentär som beskriver hur ryssarna bland annat våldtar barn framför deras föräldrar och massa annat så vidrigt att man blir mållös och gråtfärdig.
Varje dag i ett år har vi nu fått höra om ryzzens vidriga metoder och krigföring och jag tror att Ryssland kommer bli ett väldigt isolerat land, lika trovärdigt som Nordkorea, i flera generationer framöver.
Vilken seger det måste vara för Ryzzland.

Inget nytt. Det var INTE roligt att vara kvinna i de ockuperade områdena när först tyskarna dragit fram mot Ryssland och sedan när ryssarna avancerade mot Tyskland i samma områden...

Sedan ska vi inte inbilla oss att de allierade från väst var så mycket bättre, det förekom våldtäkter i de områden de ockuperade också. Min lärarinna i tyska på Komvux kom hit från Tyskland efter kriget och var tonåring under efterkrigstiden. Hon var mycket hårt hållen av sin mor, just pga övergrepp från soldater. Det var också en oerhört stor prostitution, soldaterna från väst betalade för sig med mat, cigaretter och tyg/kläder.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp