Bukefalos 28 år!

Kriget i Ukraina, 2023 edition

Ska bli intressant att följa utvecklingen, Wagner hotar med hämnd. Kan det vara starten för ett nytt inbördeskrig i Ryssland?
 
Undrar om det var en olycka eller om Putte haft ett finger med i spelet? 🤔
Det lyfte från Moskva och var på väg till S:t Petersburg.
Jag är osäker på om Putler haft ett finger med i spelet även om han säkert velat strypa karln länge. Eftersom han är mycket för symbolik och det var exakt 2 månader efter kuppförsöket så pekar det i den riktningen men samtidigt var Progozhin mycket populär vilket kan skapa oro och spänningar i de grupper som stöder Putler och där är redan oroligt efter att Girkin greps.
Det finns två andra spelare som har ett intresse i en död Progozhin och det är Shoigu och Garasimov frågan är dock om de vågar blinka utan tillstånd.
 
Jag tror inget händer.
De Wagner som är kvar i Ryssland är på god väg att absorberats upp av den reguljära armén. De Wagner som finns i Afrika är lite för långt bort.
Blir det något så lär det vara typ guerilla krigföring, jag tvivlar dock att så sker.
 
Jag är osäker på om Putler haft ett finger med i spelet även om han säkert velat strypa karln länge. Eftersom han är mycket för symbolik och det var exakt 2 månader efter kuppförsöket så pekar det i den riktningen men samtidigt var Progozhin mycket populär vilket kan skapa oro och spänningar i de grupper som stöder Putler och där är redan oroligt efter att Girkin greps.
Det finns två andra spelare som har ett intresse i en död Progozhin och det är Shoigu och Garasimov frågan är dock om de vågar blinka utan tillstånd.

Jag är rätt övertygad att det var Putin. Han verkar ju skita i hur han uppfattas hos sitt kotteri, är det någon som vågar ha en annan åsikt råkar denne ut för en "olycka".
 
Jag är rätt övertygad att det var Putin. Han verkar ju skita i hur han uppfattas hos sitt kotteri, är det någon som vågar ha en annan åsikt råkar denne ut för en "olycka".
Helt sant men även han är medveten om att det jäser och hans största supportrar idag är hardcore Z-patriots. Han fick mycket bråttom tillbaka till Moskva när det här blev känt just på grund av att han vet att han sitter osäkert.
Vi lär aldrig få veta säkert.
 
Helt sant men även han är medveten om att det jäser och hans största supportrar idag är hardcore Z-patriots. Han fick mycket bråttom tillbaka till Moskva när det här blev känt just på grund av att han vet att han sitter osäkert.
Vi lär aldrig få veta säkert.
Jag är helt övertygad om att han har ett finger med i spelet, det är nog mycket lite som händer utan antingen hans godkännande eller att han har regisserat det hela. Det här skickar fler signaler till alla att de ska passa sig väldigt noga. Det är Stalinsovjet i ett nötskal, vem som helst kan vara angivare och vem som helst kan försvinna, när som helst.
 
Blir det något så lär det vara typ guerilla krigföring, jag tvivlar dock att så sker.

Har de inte redan ett kontrakt med Niger? Jag tror att de blir legosoldater i Afrika och kanske andra kontinenter och aldrig kommer tillbaka till Ryssland eller kriget mot Ukraina. Mycket mer lönsamt och riskfritt.

Edit: De har redan börjat försörja Sudans SRSF med missiler förutom Niger

https://www.bbc.com/news/world-africa-66436797

Edit 2: Och verkar även vara aktiva i Mali
 
Har de inte redan ett kontrakt med Niger? Jag tror att de blir legosoldater i Afrika och kanske andra kontinenter och aldrig kommer tillbaka till Ryssland eller kriget mot Ukraina. Mycket mer lönsamt och riskfritt.

Edit: De har redan börjat försörja Sudans SRSF med missiler förutom Niger

https://www.bbc.com/news/world-africa-66436797

Edit 2: Och verkar även vara aktiva i Mali
De har väl varit i Afrika hela tiden?
Mitt inlägg handlar om att de inte har förmåga för att tåga mot Moskva
 
De har väl varit i Afrika hela tiden?
Mitt inlägg handlar om att de inte har förmåga för att tåga mot Moskva
De kan välja att stanna kvar som legoknektar till de tyranner de redan jobbar åt eller flyga hem, alternativt till Belarus. Lönnmord är nog inga problem.
 
Jag menade att de resterande Wagner som inte går med i den ryska militären sticker till Afrika där de redan finns.
Ja det tror jag också. Den utlovade kuppen som någon lite högre upp lovade igår tror jag bara är munväder. Dock OM de hittar på något så är det inte en öppen march mot Moskva utan något annat (som sagt jag tror inte på den saken alls)
 
Jag är osäker på om Putler haft ett finger med i spelet även om han säkert velat strypa karln länge. Eftersom han är mycket för symbolik och det var exakt 2 månader efter kuppförsöket så pekar det i den riktningen men samtidigt var Progozhin mycket populär vilket kan skapa oro och spänningar i de grupper som stöder Putler och där är redan oroligt efter att Girkin greps.
Det finns två andra spelare som har ett intresse i en död Progozhin och det är Shoigu och Garasimov frågan är dock om de vågar blinka utan tillstånd.

Jag tänker mig att det också var ett passande val av tidpunkt för att dra världens uppmärksamhet från firandet av Ukrainas självständighetsdag. Слава Україні!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp